2018-2020: Erasmus KA1 PRO-EDUCA

Erasmus+ KA1 PRO-EDUCA 2018-2020

L’IES Tavernes Blanques desenvolupa un projecte europeu durant els cursos 2018-2020

L’IES TAVERNES BLANQUES MIRA EUROPA

El projecte anomenat PRO-EDUCA ha estat seleccionat en la convocatòria de 2018 pel SEPIE, Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació, i dins del programa europeu Erasmus+.

El seu objectiu és una aposta, d’una banda, per la formació i l’actualització lingüística del professorat per fer possible el desenvolupament eficient del plurilingüisme i, d’una altra, es concep com un propòsit de millora de la qualitat de l’ensenyament a l’institut per tal de cobrir les nostres necessitats educatives tot millorant les competències per igualar oportunitats i tot reforçant i estimulant el procés educatiu.

Així, frenarem el fracàs i l’abandonament escolar, millorarem la convivència al centre i crearem un ambient més favorable a l’hora de desenvolupar la nostra tasca docent.

Cofinanciació europea

FENT FORMACIÓ A ITÀLIA (juny-juliol 2018)

Cursos: “Arts as a therapy” i “Photo and Video Making”

Asunción Camarasa Soriano, professora de Dibuix d’ensenyament secundari, va assistir al curs “Arts as a Theraphy”. Aquest estava orientat a la realització d’activitats útils per als cursos de 1r i 2n d ́ESO i per a activitats de tutoria. Tenia un enfocament multidisciplinari relacionat amb la psicologia i l art.

Photo and Vídeo Making
Aquest curs es va centrar en la realització de projectes audiovisuals i més concretament en l’elaboració d’una pel·lícula. El professor que impartia el curs era director de cine i hi va introduir les tècniques i l’organigrama de la indústria cinematogràfica. L’objectiu n ́era proporcionar consells i mètodes per a la creació i adaptació de recursos audiovisuals (fotos, pel·lícules, clips de música, documentals, notícies, vídeos…) per ensenyar els continguts d’una manera més efectiva. L’ús de recursos audiovisuals és molt útil per a copsar l’atenció de l’alumnat; les fotos i els vídeos són sovint els mitjans més poderosos per transmetre missatges. Gràcies a la utilització d’aquestes eines es pot aprofundir més en els continguts. El rodatge de vídeos i la realització de fotos ajuden els estudiants a absorbir i retindre idees i en el desenrotllament d’habilitats comunicatives crítiques, socials i creatives. S’hi va aportar informació d’alguns dels programaris i dispositius gratuïts més famosos per fer fotos i vídeos, com Youtube, Khan Academy, Ed Puzle i taulers virtuals. Aquests dos cursos van realizar-se a Europass Academy a Florència del 16 al 27 de juliol.”
Art&Therapy

Curs Rinascimento

Curs: “Classroom management solutions for teachers:
new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies”

PRO-EDUCA és un projecte que s’està desenvolupant a l’IES Tavernes Blanques, emmarcat en el programa Erasmus + KA1.

La professora Rosa Sancho ha realitzat el curs «classroom management solutions for teachers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies» en Florència durant 7 dies en juliol de 2018. Amb la finalitat de formar-se amb diferents tècniques, estratègies i metodologies innovadores per a utilitzar-les en l’aula i motivar a l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge així com combatre el fracàs escolar.

L’experiència ha sigut molt profitosa i ja estem aplicant els coneixements assolits. Prova d’això és la «II CURSA IES TAVERNES BLANQUES» que es celebrarà al mes d’abril.

Rosa a Florència

Cofinanciació europea

FENT FORMACIÓ A IRLANDA (agost-setembre 2018)

Dins de les accions formatives del projecte Erasmus+ KA1 PRO-EDUCA que desenvolupa l’IES Tavernes Blanque durant el període 2018-2020, del 13 al 24 d’agost el profesor Francisco Javier Rubio va assistir a un curs de formació docent desenvolupat a Dublin sobre la metodología CLIL (Content and Language Integrated Language) o -AICLE (Aprendizaje integrado de Contenidos y Lengua Extranjeras).

El curs ha sigut una intensa experiència de treball, en la qual ha tingut ocasió d’aprofundir en aquesta metodologia i d’augmentar les seues habiitats de comunicació en anglés. amb l’objectiu de que revertisca en benefici de l’alumnat del nostre institut.

PRO-EDUCA Javier a Irlanda


Alguns professors i professores del projecte PRO-EDUCA, que s’està desenvolupant a l´IES Tavernes Blanques, emmarcat en el programa Erasmus + KA1, ja han gaudit d’estades a l´ estranger.

Una n’és Mara Andreu, professora de Música i Arts Escèniques, qui va estar del 25 d’agost fins al 2 de setembre a Dublín per millorar el seu nivell d’anglés i introduir-s’hi en la metodologia irlandesa CLIL.

L’experiència ha estat molt gratificant perquè, a més de conéixer una altra cultura com ara la irlandesa, i gaudir dels seus paratges i monuments, ha pogut intercanviar experiències amb companys i companyes d’altres països i aprendre com aplicar de manera natural l’anglés a l’assignatura de Música mitjançant fitxes de treball, fent preguntes i respostes curtes… tot introduint-hi així de manera progressiva les tres llengües: el valencià, el castellà i l’anglés.

PRO-EDUCA Mara a Irlanda

Cofinanciació europea

Projecte europeu de formació del professorat Erasmus+ KA1 PRO-EDUCA a l’IES Tavernes Blanques

La primera fase del projecte europeu de formació del professorat PRO-EDUCA ha finalitzat amb la realització durant els mesos de juliol i agost dels cursos següents:

  1. ART AS A THERAPY AND AUDIO-VISUAL PROJECTS (del 16 al 27 de
    juliol) a Florència
  2. CORSO RINASCIMENTO ( del 16 al 27 de juliol) a Florència
  3. CLASSROOM MANAGEMENT SOLUTIONS FOR TEACHEARS: NEW METHODOLOGIES, EFFECTIVE MOTIVATION, COOPERATION AND EVALUATION STRATEGIES ( del 16 AL 21 de juliol) a Florència
  4. FURTHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN CLIL AND METHODOLOGY ( del 13 al 24 d’agost) a Dublín
  5. FURTHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN CLIL AND METHODOLOGY ( del 27 al 31 de setembre) a Dublín

El professorat implicat posarà en pràctica durant el present curs els coneixements adquirits en la formació rebuda mitjançant activitats d’aula que compartirà amb la resta del claustre per tal que els objectius del projecte s’acomplesquen.

Cofinanciació europea

JOB SHADOWING A LA REPÚBLICA XECA (desembre 2018)

Dins de les accions formatives del Projecte Erasmus+ KA101 PRO-EDUCA que desenrrotlla l’IES Tavernes Blanques durant el periode 2018-2020, del 3 al 7 de desembre; les professores Susana Llorens i Mara Andreu han assitit a un job shadowing a la localitat de Vysoke Myto a la República Xeca.

Durant aquesta mobilitat han pogut visitar i viure la vida escolar d’un Conservatori públic de música i d’un institut d’educació secundària i dels quals hem extret conclusions ben interessants en relació al nostre sistema educatiu i la
propia pràctica docent.

PRO-EDUCA a la República Xeca

Cofinanciació europea

Concurs Logotip del projecte Erasmus+ KA1 PRO-EDUCA a l’IES Tavernes Blanques

Què és un programa KA1?

Aquesta acció promou les oportunitats de mobilitat per motius d’aprenentatge per a personal d’organitzacions i institucions d’educació i formació.

Els objectius són millorar les seues competències, augmentar la seua capacitat per a propiciar la modernització de l’organització educativa o de formació, de la qual formen part, i ampliar el seu coneixement d’altres pràctiques, idiomes i sistemes.

Les organitzacions i institucions poden enviar membres del personal als països participants o acolliir-los, i organitzar activitats de docència, formació, aprenentatge i voluntariat. Els països del programa són els estats membres de la UE, l’antiga República Iugoslava de Macedònia, Islàndia, Liechtenstein, Noruega i Turquia.

BASES: …

Click: Bases… -Termini: 10 DESEMBRE

Logotip del Projecte PRO-EDUCA KA1

El projecte PRO-EDUCA ja té logo que el represente. Es tracta del disseny guanyador del concurs convocat per l’equip del projecte europeu del centre.

El logotip ha estat realitzat per l’alumna de 2n de Batxillerat Mar Borrás:

LOGO PRO-EDUCA

Presentació del disseny del logo guanyador (PDF)

Presentacio del disseny

Cofinanciació europea

FORMACIÓ DOCENT A DUBLÍN -IRLANDA- (febrer-març 2019)

Formació a Dublin

JOB SHADOWING A MÒDENA -ITÀLIA- (abril 2019)

Job shadowing a Mòdena Premsa
Ver en ELPERIODIC.COM – 13/06/2019

Del 8 al 12 d’Abril, Mª Dolores Gámir i Alicia Matíes, del departament de Dibuix, dins el projecte Erasmus + KA1, han participat en un Job Shadowing a l’institut Clàssic i Linguistic Muratori San Carlo de Mòdena (Itàlia), per a l’observació de metodologies i estratègies encaminades a combatre el fracàs escolar…

Job shadowing a Mòdena Text

Job shadowing a Mòdena Aula

Cofinanciació europea

PROJECTE ERASMUS+ PRO-EDUCA: QUATRE PROFESSORS DE SALERNO -ITÀLIA- ENS VISITEN (setembre 2019)

Des del 23 fins al 27 de setembre hem tingut la visita de 4 professors procedents del Liceo Classico Francesco de Sanctis de Salerno (Italia).

Durant la seva estada els professors han pogut conèixer el sistema educatiu espanyol i la nostra metodologia de treball. Entre els objectius d’aquesta visita han estat l’observació de les classes de Llatí amb el mètode Orberg i les classes de Tecnologia i Física i Química en anglés. També han gaudit de dues eixides: una a Sagunt i altra a Albuixec.

Ha sigut una experiència molt enriquidora per a tots els professors que formen part del Projecte KA1.

20190930 Italians at TB

Cofinanciació europea

JOB SHADOWING EN LE RHEU – RENNES -FRANCE-

Cofinanciació europea

IES TAVERNES BLANQUES EN EL REINO UNIDO (enero 2020)

El pasado mes de enero de 2020, dentro de las actividades programadas en el proyecto Erasmus+ KA1 PRO-EDUCA, las profesoras del Departamento de Tecnología, Begoña Pérez Berná y del departamento de Dibujo, Mª Dolores Gámir Sorio, participaron en un curso en Edimburgo para mejorar sus competencias lingüísticas en inglés.

La duración del curso ha sido de dos semanas en las que se ha trabajado en pequeños grupos, según el nivel de inglés, y con participantes de todo el mundo, principalmente de Europa. Dentro de las actividades incluidas en la academia también se han realizado encuentros del alumnado en otros ambientes para fomentar el uso del idioma, así como excursiones a lugares históricos y de interés cultural de la sociedad escocesa.

Esta estancia ha sido muy provechosa ya que hemos podido profundizar en el conocimiento de otra lengua, reflexionar sobre la importancia que tiene el inglés en la actualidad, así como conocer otras culturas.

Cofinanciació europea