ÍTACA

itaca professorat

ENTRAR

NORMATIVA sobre ÍTACA

RESOLUCIÓ de 28 de juliol de 2020: instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres que imparteixen ESO i Batxillerat durant el curs 2020-2021 :

11.2. ITACA

1. El Decret 51/2011, de 13 de maig, del Consell, sobre el sistema de comunicació de dades a la conselleria competent en matèria d’educació, per mitjà del sistema d’informació ITACA, dels centres docents que imparteixen ensenyaments reglats no universitaris (DOGV 6522, 17.05.2011), regula aquest sistema d’informació, com a instrument per a la gestió i la comunicació de les dades i dels documents necessaris per al funcionament adequat del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana.

2. El sistema d’informació ITACA té com a finalitat la consecució d’una gestió integrada dels procediments administratius i acadèmics del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana.

3. Tots els centres d’Educació Secundària Obligatòria i de Batxillerat tenen l’obligació de comunicar a la conselleria competent en matèria d’educació, en el termini establit en la normativa vigent i mitjançant el sistema ITACA, la informació requerida en l’esmentat Decret 51/2011, amb una atenció especial a les dades que fan referència al dret d’assistència i estudi de l’alumnat, segons l’article 24 del Decret 39/2008, de 4 d’abril (DOGV 5738, 09.04.2008).

4. Les dades de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu i de l’alumnat amb necessitats de compensació de les desigualtats, i les variacions que se’n produïsquen al llarg del curs, s’han de registrar en ITACA per part de l’orientador o orientadora que atén el centre, amb la supervisió de la direcció, que tindrà la responsabilitat de vetlar perquè les dades introduïdes estiguen actualitzades, siguen veraces i es corresponguen amb la informació continguda en l’informe sociopsicopedagògic. En el cas que el centre estiga atés per un gabinet psicopedagògic municipal, la introducció de dades s’ha de fer conjuntament entre l’orientador o orientadora adscrit a aquest i la direcció del centre.

5. La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport posa a disposició dels centres educatius un sistema de comunicació entre el centre i l’equip docent amb l’alumnat i els responsables familiars mitjançant les plataformes ITACA-Web família 2.0 i Mòdul docent 2.0, dins del conegut per pla MULAN (Model unificat lectiu d’activitats no presencials, https://portal.edu.gva.es/mulan/)