Admissió i matrícula FP Bàsica

Admissió

Per a alumnat que inicia el cicle o prové d’un altre centre.

Normativa

Tota la normativa la podeu trobar en el següent enllaç: https://ceice.gva.es/va/web/formacion-profesional/admision-alumnado-en-ciclos-formativos

ACCÉS A l’ASSISTENT D’ADMISSIÓ F.P.BÀSICA:

https://portal.edu.gva.es/telematricula/inicia-proces-dadmissio/

CALENDARI D’ADMISSIÓ A F.P. BÀSICA

admissio fp basica

QUI POT DEMANAR ADMISSIÓ A FP BÀSICA?

La sol·licitud l’haurà de realitzar el pare, mare o tutor/a legal de l’alumne o alumna per a qui se sol·licita plaça escolar, llevat que siga major d’edat.

  1. Podrà accedir als cicles de Formació Professional Bàsica, l’alumnat que complisca simultàniament els següents requisits:
    1. Tindre complits quinze anys, o complir-los durant l’any natural en curs, i no superar els dèsset anys d’edat en el moment de l’accés ni durant l’any natural en curs.
    2. Haver cursat el primer cicle d’Educació Secundària Obligatòria o, excepcionalment, haver cursat el segon curs d’Educació Secundària Obligatòria.
    3. Haver sigut proposat per l’equip docent als pares, mares o tutors legals per a la incorporació a un cicle de Formació Professional Bàsica.
  2. Els sol·licitants als quals es refereix l’apartat anterior hauran d’aportar el Consell Orientador mitjançant certificat que acredite haver sigut proposat per l’equip docent als pares, mares o tutors legals per a la incorporació a un cicle de Formació Professional Bàsica. Aquest Consell Orientador serà expedit pel director o directora i el tutor o tutora de l’alumne o alumna, i s’inclourà en l’expedient de l’alumne o alumna juntament amb el document de consentiment dels pares, mares o tutors legals, perquè curse aquests ensenyaments.
  3. Podran accedir així mateix als cicles de Formació Professional Bàsica les persones que superen els 17 anys i que no estiguen en possessió d’un títol de Formació Professional o de qualsevol altre títol que acredite la finalització d’estudis secundaris complets, sempre que existisca disponibilitat de places.

CRITERIS DE PRIORITAT EN L’ADMISSIÓ A FP BÀSICA

Extracte de l’Article 6 del DECRET 135/2014, de 8 d’agost, del Consell, pel qual es regulen els cicles formatius de Formació Professional Bàsica en l’àmbit de la Comunitat Valenciana. [2014/7635]

  1. L’admissió en els cicles de FPB autoritzats en centres docents públics i privats concertats, si existiren més sol·licituds que llocs escolars disponibles, es regirà pel següent ordre de prioritat:
    1. En primer lloc es tindran en compte la primera i segona opció dels cicles de FPB que els sol·licitants incloguen en la seua petició tenint en compte el següent ordre:
      1. Alumnat de 16 anys complits fins al 31 de desembre de l’any d’inici del cicle de FPB, proposat per l’equip educatiu.
      2. Alumnat de 15 anys complits fins al 31 de desembre de l’any d’inici del cicle de FPB, proposat per l’equip educatiu.
      3. Alumnat de 17 anys complits fins al 31 de desembre de l’any d’inici del cicle de FPB, proposat per l’equip educatiu.
    2. En segon lloc es tindran en compte la tercera, quarta i cinquena opció dels cicles de FPB que els sol·licitants incloguen en la seua petició tenint en compte el següent ordre:
      1. Alumnat de 16 anys complits fins al 31 de desembre de l’any d’inici del cicle de FPB, proposat per l’equip educatiu.
      2. Alumnat de 15 anys complits fins al 31 de desembre de l’any d’inici del cicle de FPB, proposat per l’equip educatiu.
      3. Alumnat de 17 anys complits fins al 31 de desembre de l’any d’inici del cicle de FPB, proposat per l’equip educatiu.
    3. En tercer lloc es tindran en compte les cinc opcions dels cicles de FPB que l’alumnat desescolaritzat major de 17 anys incloga en la seua petició. S’entendrà com a alumnat desescolaritzat aquell que durant el curs immediatament anterior al de l’inici del cicle de FPB no haja sigut matriculat en cap centre docent cursant Educació Secundària Obligatòria.
    4. Els desempats dins dels diferents grups de prioritat es dirimiran per l’ordre alfabètic dels cognoms dels sol·licitants. Aquest ordre es fixarà a partir de la lletra “F”
  2. Pel que respecta a l’admissió d’un curs diferent a primer en els casos de canvi de centre educatiu, en el cas d’existir vacants, la prioritat en l’admissió vindrà determinada per la nota mitjana del primer curs del cicle de Formació Professional Bàsica corresponent.

Matrícula

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA (DECRET 135/2014, de 8 d’agost, del Consell)

  1. Certificació acadèmica de l’últim centre en que estiguera escolaritzat, en la qual consten les qualificacions obtingudes en el primer cicle d’educació secundària obligatòria o equivalent a l’efecte d’admissió.
  2. Certificat acreditatiu del Consell Orientador, indicat en l’article 3.2 d’aquest decret i segons el que es disposa en l’article 15.3 del Reial decret 127/2014 de 28 de febrer.
  3. Dos fotografies grandària carnet, amb nom i cognoms de l’alumne/a al dors.
  4. Una fotocòpia del DNI/NIE/ETC. i la targeta SIP de l’alumne/a.
  5. Fotocòpia del LLIBRE DE FAMÍLIA (pàgines pare/mare i alumne/a) Si no tenen llibre de família Certificat/partida de naixement.
  6. Certificat d’empadronament (per a alumnat estranger sense DNI o NIE).
  7. Una fotocòpia del DNI de pare i mare i/o tutor/a.
  8. Informe de Salut Escolar: Només en els casos en què la persona menor puga requerir una intervenció urgent en l’horari escolar, present malalties que comporten modificacions en la dieta escolar o problemes de salut que requerisquen una adaptació curricular. En aquest cas, entregaran una còpia de l’informe emès pel personal sanitari del seu Centre d’Atenció Primària i/o Especialitzada de referència on es recullen aquests aspectes. Les persones progenitores o les persones tutores tindran la responsabilitat d’informar el centre educatiu.
  9. Altres: Títol de Família nombrosa, monoparental, condicions de la separació o divorci que haja de conèixer el centre (còpia de la sentència)
  10. Full de matrícula. (Estarà disponible a la Web de l’IES Tavernes Blanques https://portal.edu.gva.es/iestavernesblanques/)
  11. Justificant del pagament en el banc, si no es domicilia:
    1. INFORMACIÓ DEL PAGAMENT DE MATRÍCULA (compte, taxes, domiciliació…)
  12. Sol·licitud d’alta en Web família. http://www.ceice.gva.es/webitaca/docs/webfamilia/sol-licitud_acces_web_familia.pdf
  13. Alumnes residents a Almàssera, Bonrepòs i Mirambell i Cases de Bàrcena: sol·licitud de beca de transport i Certificat d’empadronament o justificar adreça amb DNI i rebut recent de llum, aigua, etc.
  14. En el supòsit d’accedir per la reserva de discapacitats: Acreditació de la discapacitat: l’alumnat amb greus problemes d’audició, visió, motricitat o altres necessitats educatives especials que participe en el procediment d’admissió per la reserva per a persones amb discapacitat haurà de presentar la següent documentació:
    1. Certificació del dictamen emès per l’òrgan competent.
    2. Declaració responsable en què manifeste el seu coneixement dels resultats d’aprenentatge i criteris d’avaluació dels cicles o mòduls que sol·licita cursar.