Visita a l’Institut de Física Cospuscular

El passat 29 de març, alumnes de 2n Batxillerat de l’optativa de Física van assistir a una Masterclass al Campus de Burjassot organitzada per l’Institut de Física Corpuscular dins del seu programa de divulgació científica.

Després d’una xarrada introductòria sobre Física de Partícules, els alumnes van realitzar una pràctica d’anàlisi de dades preses en experiments reals del Gran Col·lisionador d’Hadrons del CERN ( Ginebra).

En concret, els nostres estudiants van poder mesurar propietats del mesó Dº , obtenint uns bons resultats.

Ja a la vesprada es va realitzar una videoconferència amb altres estudiants de tot el món i científics del CERN per a presentar i discutir els resultats obtinguts.

Els alumnes van tindre un comportament exemplar i aquesta experiència els va permetre conèixer aplicacions actuals de la ciència així com valorar la contribució de diferents països i reconèixer el caràcter interdisciplinari de la ciència.

Ací teniu unes fotos de l’activitat: