Reclamació de qualificacions

Normativa sobre reclamació de qualificacions

Reclamació de qualificacions en ESO i Batxillerat
en http://www.gestoreducatiu.gva.es/

RESOLUCIÓ de 28 de juliol de 2020: instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres que imparteixen ESO i Batxillerat durant el curs 2020-2021

8.2. Reclamació de qualificacions

(Fitxa del recurs en el portal web Gestor educatiu:
http://www.gestoreducatiu.gva.es/va/, en l’apartat AVALUACIÓ DEL PROCÉS D’APRENENTATGE-ENSENYAMENT).

1. La direcció del centre farà públics els continguts mínims, els criteris d’avaluació i els sistemes de recuperació establits en les respectives programacions didàctiques, sense perjudici de la responsabilitat que té cada professor i professora d’informar l’alumnat i les famílies/representants legals sobre el contingut de la programació, els mínims exigibles i els criteris d’avaluació i qualificació.

2. Pel que fa al dret de l’alumnat a una avaluació objectiva, al dret que la seua dedicació, esforç i rendiment siguen valorats i reconeguts amb objectivitat, al procediment per a la reclamació de qualificacions obtingudes i de les decisions sobre promoció, així com a les actuacions prèvies referents a la sol·licitud d’aclariments i revisions que fomenten un marc de col·laboració i enteniment mutu entre el professorat i l’alumnat i els seus representants legals, caldrà ajustar-se al que s’estableix en l’Ordre 32/2011, de 20 de desembre, de la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació, per la qual es regula el dret de l’alumnat a l’objectivitat en l’avaluació, i s’estableix el procediment de reclamació de qualificacions obtingudes i de les decisions de promoció, de certificació o d’obtenció del títol acadèmic que corresponga (DOGV 6680, 28.12.2011).

3. Tenint en compte el que estableix l’article 53.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i considerant de plena aplicació en l’àmbit educatiu les prescripcions de l’esmentada llei en les quals es delimita el contingut del dret d’accés a arxius i documents, es fa extensiu el dret a obtindre còpies dels documents en relació amb els que exerciten el referit dret en l’àmbit acadèmic. És a dir, el dret de les persones interessades a obtindre còpia dels exàmens o proves d’avaluació realitzats. Els centres tenen l’obligació d’entregar còpies dels exàmens o instruments d’avaluació realitzats als interessats o als seus representants legals en el cas que els sol·liciten, independentment dels supòsits de reclamació regulats en la normativa vigent.