.
Visita la Ciutat de les Arts i les Ciències
El dia 1 de desembre l’alumnat de 1er d’ESO de l’IES de Sollana va visitar la Ciutat de les Arts i les Ciències de València. En primer lloc, realitzàrem el taller de “Fred, fred” al Museu de les Ciències. L’alumnat va poder aprendre d’una manera molt divertida sobre els efectes d’alguns gasos, com el diòxid de carboni i el nitrògen, quan estan a temperatures molt baixes. Tot seguit, ens dirigírem cap a l’Hemisfèric. Allí, vam veure “Oceans”, una projecció sobre la sorprenent i meravellosa vida que alberguen els nostres mars, tant a la superfície com a les seues recòndites profunditats. En tot moment, l’alumnat ha tingut un comportament exemplar, mostrant interès i companyonia. Una eixida ben didàctica i divertida (fins i tot, la pluja ha esperat fins que em marxat!)
25N. Dia Internacional per a l’Erradicació de la Violència de Gènere.
El passat 25 de novembre vam commemorar a l’IES de Sollana el Dia Internacional per l’Erradicació de la Violència de Gènere. L’alumnat de la Comissió de Mediació i Igualtat va realitzar una performance al pati on cadascuna representava una de les dones o infants assassinades per la violència masclista. En acabar, es va fer un minut de silenci en memòria de les víctimes. Després la nostra alumna de 4rt d’ESO, Selma Guenbour Tàpia, va llegir el manifest que ella mateixa havia redactat per a l’ocasió. Tot seguit, representants de cada tutoria van agafar el micro per llegir les consignes que havia escollit el seu grup i que havien plasmat en cartells per mostrar la seua repulsa envers aquest tipus de violència. Finalment, penjàrem els cartells a l’entrada de l’IES perquè quedara constància de les nostres reivindicacions.
En resum, dir que fou un acte molt emotiu i encoratjador gràcies a la implicació de l’alumnat i del professorat.
Perquè ens volem vives i lliures!
Txeta la justiciera
L’alumnat de 1rA ha interpretat una adaptació moderna del conegut conte “La caputxeta roja”.
Tres Sombreros de Copa
Una de les més conegudes obres del dramaturg Miguel Mihura, està considerada com una de les composicions teatrals més importants del segle XX. Una obra innovadora, precursora del gènere de l’absurd, que compara, amb humor i ironia, els costums i la moral del món burgués amb els del món proletari.
L’obra ha estat preparada i interpretada per l’alumnat de 4tA sota la supervisió i direcció de la professora de castellà, Dolors Cuenca.
Reconeixement a l’alumnat
L’educació acadèmica i en valors són els dos pilars fonamentals a partir dels quals edificar una societat més justa, igualitària i inclusiva. Caminar cap aquest model social no s’ha de veure com una utopia, sinó com una necessitat per poder afrontar amb èxit els grans reptes col·lectius que el segle XXI depararà als seus futurs ciutadans i ciutadanes. La lluita contra el canvi climàtic, l’erradicació de la pobresa, l’ús ètic de la intel·ligència artifical, la rehumanització de l’individu, són qüestions, que a hores d’ara, primen en les agendes dels grans organismes internacionals (ONU, OCDE, UE, etc.).
El futur immediat necessita que 7000 milions de persones conformen una intel·ligència grupal que done resposta als desafiaments anteriors. Professionals d’arreu del món, ja siguen, operaris/es, tècnics/ques, humanistes, científics/ques, tecnòlegs/gues, artistes, filàntrops/pes, altruistes, emprenedors/es, etc. que aporten el seu gra de talent i civisme perquè, de forma col·laborativa, pugam continuar habitant pacíficament eixe lloc tan entranyable de l’univers que anomenem Planeta Blau.
Al llarg de la Història, es pot comprovar que, en tota gran empresa, sempre hi ha un grup de gent que actua com a punta de llança i es constitueix com un positiu referent per a la resta. Gent que destaca per la seua capacitat de treball i la seua bonhomia i, que de forma natural, transmet aquestos valors als altres membres del grup.
Per això, l’IES de Sollana ha adquirit, des de fa anys, el compromís de reconèixer en un acte públic a l’alumnat que ha excel·lit, all larg del curs, pel seus esforços acadèmics, comportament i compromisos socials a nivell de centre.
Alt Rendiment Acadèmic
1r ESO | 2n ESO | 3r ESO | 4t ESO | FPB |
Miguel Estarlich | María Moreno | Arianna Luz | Arturo Zubiela | |
Álvaro García | Anna Montaner | Natalia Urresta | ||
Jaume San Sebastián | Elena Torralba | Maica Padilla | ||
Clara Soria | Àngela Montaner | Paula Corchero | ||
Jaume Juan | Celia Giner | |||
Nuria Luz | Cel García | |||
Marc Valldecabres | Joan Duart | |||
Alicia Petraisc | ||||
Sara Utrilla | ||||
Marta Moleres | ||||
Juanjo Mollá | ||||
Zaida Camarasa |
Grup de Mediació
2n ESO | 3r ESO | 4t ESO |
Xavi Estarelles | Selma Guenbour | Celia Giner |
María Moreno | Paula Corchero | |
Àngela Montaner | Marta Moleres | |
Ana Montaner | Alicia Petraisc | |
Laura Resta | Àlex Martínez | |
Xavi Fernández | Lavinia Adir | |
David Vila | Zaida Camarasa | |
Lluna Segarra | Arianna Luz | |
Sandra Moya | ||
Juanjo Mollá | ||
Joan Hernández | ||
Rai Martí |
Programa Tutor Major
3r ESO | 4t ESO |
Dídac Benito | Arianna Luz |
Celia García | |
Maica Padilla | |
Juanjo Mollá | |
Sandra Moya | |
Zaida Camarasa | |
Marta Moleres | |
Alicia Petraisc | |
Elisa Murcia |
Títols Oficials d’Idiomes
Competicions Acadèmiques
- Premi Sambori
- Equip olimpíades matemàtiques
- Equip matemàtiques a l’esprint
- Lliga Matemàtica de l’IES de Sollana
Un Museu a l’IES de Sollana:
Cultures mesopotàmiques i l’antic Egipte a l’IES de Sollana
El professorat del Departament de Geografia i Història de l’IES, Mar Martínez i Xose Luis Palmeiro, van preparar un projecte dirigit a l’alumnat de 1r de l’ESO per treballar a fons els continguts curriculars referents a aquestes dues civilitzacions.
El projecte va constar de les fases següents:
- Explicació dels continguts per part del professorat.
- Creació d’un treball d’investigació realitzat per l’alumnat de forma grupal i supervisat pels docents.
- Exposició i defensa dels treballs de recerca.
- Recreació dels objectes, eines i estris més representatius d’ambdues èpoques.
- Preparació del museu a l’entrada de l’institus.
(Extracte de l’article “Un museu a l’IES de Sollana” de l’alumna Lluna Pont, publicat a la revista El Motoret)
RECULL FOTOGRÀFIC