Memòria històrica

Gràcies al col.lectiu de la Memòria històrica del nostre poble i al professorat de geografia i història, tenim a l’IES una exposició sobre memòria històrica, en concret, una mostra fotogràfica del treball arqueològic realitzat al cementeri de Paterna on van ser afusellades i soterrades en foses comunes 2238 persones, la gran majoria valencians i valencianes que havien sigut detingudes i empresonades al finalitzar la guerra civil per ser contràries a la dictadura franquista. Des de fa alguns anys, la llei de Memòria Històrica ha permés a moltes famílies recuperar les restes dels seus familiars represaliats en aquella època.Des del departament de Geografia i Història us animem a que la visiteu amb els vostres alumnes per fer un acte de reflexió sobre el nostre passat més violent i feridor.

L’alumnat ha pogut escoltar testimonis reals de persones que van ser torturades i empresonades durant la dictadura franquista. Una reflexió molt interessant que esperem tinguen en compte per tal que no es torne a produir.