L’IES Rodolfo Llopis, Espai Expositiu

Forma part de la tasca pedagògica d’un centre educatiu formar ciutadans amb valors universals bàsics com la responsabilitat, el compromís social i la igualtat entre persones. Tot això ho podem fer possible a través de la didàctica amb l’ajuda de diferents manifestacions culturals.

Ara mateix, el nostre centre acull dues exposicions on el nostre alumnat pot gaudir d’una perspectiva històrica de fets que han influït en la transformació i l’esdevenir de la nostra societat.

«De súbdites a ciutadanes», de la Universitat d’Alacant, ens ofereix una visió de les accions, reivindicacions, avanços i drets de les dones, en la seua versió política, organitzada i col·lectiva els darrers 30 anys del segle XX. Ni tot està fet ni tot està aconseguit. Tot això és producte d’un llarg camí que no ha conclòs i cal seguir treballant per la consciència de la igualtat entre gèneres.
Aquest treball contribuirà a neutralitzar algun dels prejudicis: que les dones ja han arribat on havien d’arribar en raó de justícia i que, tots els avanços són simplement producte del desenvolupament històric.
Des de finals d’abril, tenim també la mostra «Les imatges democràtiques: el còmic com a recurs didàctic», una interpretació de la guerra i l’exili des del punt de vista d’importants artistes gràfics que han plasmat en format còmic. La consciència i educació per a la pau necessària en qualsevol època.

Amb tot, impliquem tot el nostre professorat i alumnat cap a la reflexió des de qualsevol àrea, amb la fi d’educar en el respecte.