LA BIBLIOTECA ESCOLAR COM A EINA TRANSFORMADORA
Sempre s'ha relacionat la biblioteca escolar amb la lectura i la promoció de l'hàbit lector, però en l'actualitat, a conseqüència dels moviments d'innovació pedagògica de la dècada de 1980 i per a afrontar els nous reptes del segle XXI, a les funcions tradicionals de la biblioteca escolar s'hi afegixen altres funcions que combinades donen lloc a una nova biblioteca escolar, entesa com a centre de recursos per a l'aprenentatge en la societat del coneixement. Així, existixen nombroses denominacions per a esta nova biblioteca escolar: Mediateca (Centre d'Informació i documentació); CRA (Centre de Recursos per a l'Aprenentatge); CREA (Centre de Recursos per a l'Ensenyament i l'Aprenentatge); BECREA (Biblioteca Escolar com Centre de Recursos per a l'Ensenyament i l'Aprenentatge); CRAIE (Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Innovació Educativa). Totes elles reflectixen la necessitat de transformació que te la biblioteca escolar de convertir-se en el recurs, servici i estructura necessaris que exigix el nou model educatiu.

FUNCIONS DE LA BIBLIOTECA ESCOLAR
Segons el Ministeri d'Educació, la biblioteca escolar ha de funcionar com a recurs al servici del currículum i del projecte educatiu del centre, concebut com a un espai dinàmic i transformador a on els recursos i els servicis d'informació tenen el paper primordial d'acompanyar i millorar el procés d'aprenentatge de l'alumnat.

La biblioteca escolar també és un espai organitzat per recursos per a l'aprenentatge, que oferix igualtat d'oportunitat a l'alumnat pel que fa a l'accés a la informació, la lectura i la cultura. D'esta manera, actua com a mecanisme d'acció contra les desigualtats socials existents en la nostra societat, ja que afavorix i ajuda als membres més vulnerables de la comunitat educativa a través d'una varietat de recursos i pràctiques que mitiguen els desavantatges de l'alumnat més desfavorit. Tanmateix, la biblioteca escolar és un lloc a on es produïxen processos d'ensenyament-aprenentatge, interaccions socials, culturals i d'instrucció que donen resposta a les necessitats dels i les estudiants.

(Adaptat de Zabala-Amarika, J. (2020). La biblioteca escolar como factor de compensación. Universidad del País Vasco)

HORARI DE LA BIBLIOTECA DE L'IES PUÇOL

La nostra biblioteca està oberta de dilluns a divendres en l'hora del pati.

En este horari, l'alumnat pot fer ús de l'espai com a aula d'estudi, de lectura o per a la realització de treballs.

També pot consultar el catàleg i disfrutar del servici de préstecs.

NORMES D'ÚS DE LA BIBLIOTECA

(Feu clic en la imatge per a ampliar)