Activitats complementàries i extraescolars

  1. Activitats Complementàries i extraescolars

  • En el nostre centre, tindran la consideració d’activitats complementàries i extraescolar, aquelles activitats generals del centre organitzades pel DACE, les activitats programades pels diferents departaments a més de les organitzades per institucions – organitzacions – sense cap ànim de lucre i que el centre acull com a pròpies.

  • Totes les activitats programades hauran d’estar incloses dins de la PGA per a la seua consideració i acreditació professional.

  1. Activitats d’un dia lectiu.

  • L’activitat es durà a terme sempre que PARTICIPE un mínim del 70% del grup sencer (Recordeu que el grup-classe pot ser diferent en determinades assignatures-optatives).

  • La participació de l’alumnat necessitarà l’autorització prèvia de la família, tutor/a i/o representants legal.

  • L’alumnat participant, a criteri del professorat organitzador, podrà ser avaluat mitjançant diferent propostes relacionades amb l’activitat realitzada.

  • Per a l’etapa d’ESO, els departaments hauran de coordinar-se entre ells, a principi de curs – a través del DACE -, per a programar activitats amb l’objectiu de conformar un “itinerari d’etapa” per nivells educatius, buscant la idoneïtat i diversitat curricular d’estes, de manera que l’alumnat al llarg del seu procés formatiu, participen en activitats diferenciades i no repetitives.

  1. Activitats de dos dies lectius.

  • L’activitat serà voluntària, no obstant això esta es durà a terme sempre que PARTICIPE un mínim del 60% del grup-classe. La resta d’alumnat haurà d’assistir en les classes amb normalitat i portarà firmada una notificació en la qual conste l’assabentat dels pares com que el seu fill no assistix a l’activitat i per tant tindrà classe.

  • El professorat que impartix les classes a l’alumnat que no realitza l’activitat, procurarà en estes dates, no avançar programa.

  • En estes activitats, el professorat i/o institució organitzadora, procurarà ocupar algun dia del cap de setmana per a no perjudicar en excés les programacions.

  1. Activitats de tres o més dies lectius.

  • L’activitat serà voluntària i procurarà acollir un número mínim de 20 alumnes per etapa o 50% del grup-classe. (No entra dins d’esta norma els intercanvis escolars i Erasmus per les seues característiques).

  • Tots els viatges que s’organitzen en el centre es consideren curriculars i, per tant, a setembre, s’hauran de reunir tots els departaments interessats en fer viatges de 3 o més dies per a crear una comissió que coordinada per la vicedirecció, procurarà promocionar fer 1 gran viatge – com a màxim – per etapa. Donada la situació extraordinària COVID-19, s’atendrà de manera especial a les recomanacions d’orde sanitari.

  • Les dates d’estes activitats hauran de coincidir amb ponts, dates posteriors a les avaluacions o especialment, a la fi de curs.

  • Per a l’alumnat que no participe, les classes s’impartiran amb normalitat i els professorat procurarà no avançar en excés la programació.

4. Faltes d’assistència a l’alumnat participant

  1. El professorat haurà de comprovar el llistat d’alumnat que acompanya a cada avís d’activitat i NO posar falta a l’alumnat participant.

  2. Si caldrà ficar falta en aquell alumnat que no participa a la mateixa però també deixa d’assistir en les classes corresponents durant el període establit a l’activitat.

  • Este llistat estarà penjat al tauler del DACE a la sala del professorat i s’enviarà també per correu electrònic, a l’equip educatiu del grup implicat almenys amb antelació d’un parell de dies (48h), abans de l’esmentada activitat programada.

5. Professorat acompanyant.

  • El número d’alumnat recomanat per professor/a acompanyant és de 20 o fracció i sempre hi haurà un mínim de 2 professors/es, independentment que no s’arribe a este número d’alumnat participant.

  • En aquelles activitats que per les seues especials característiques requerixen un menor número d’alumnat per professor/a (per exemple activitats a l’aire lliure o viatges internacionals), es reduïx a 10 el número d’alumnat per professor/a.

6. Professorat que es quede sense classe.

  • En horari lectiu, els professorat que es queda sense classe per una activitat, reforçarà a l’equip de guàrdia.

  • L’equip directiu podrà reorganitzar la distribució de l’alumnat durant l’activitat quan hi haja més de 3 professors o professores absents.

7. Professorat de desdoblaments i reforços en cas d’activitats.

  • Haurà de fer-se càrrec de l’alumnat que ha sigut afectat el seu horari habitual per activitats organitzades pel centre.

  • Quan alguns alumnes del vostre grup habitual estiguen realitzant una activitat amb un altre professorat del mateix desdoblament o reforç, l’equip directiu podrà planificar una reorganització de l’alumnat que reste sense professorat.

  • En este cas, l’alumnat haurà de ser assumit per la resta del professorat del desdoblament o reforç afectat.

8. Dates en què s’aconsella no realitzar activitats.

  • Dos setmanes abans de les dates previstes per a les avaluacions.

  • Quan la data demanada estiga ja ocupada per un altra activitat. (Es procurarà evitar solapaments).

  • No entren dins d’esta norma les activitats programades des de fora del centre per institucions col·laboradores ni els programes extraordinaris que el centre acull: Erasmus +, intercanvis escolars, etc.

  • Els CCFF, FP bàsica, i altres programes específics, procuraran no organitzar propostes d’activitats complementàries durant els períodes de pràctiques formatives en empreses o institucions.

  • Les cerimònies d’acomiadament o les activitats programades per als últims dies del trimestre o curs, també gaudiran d’un tractament diferenciat.

9. Utilització de documents DACE.

  • La documentació necessària per a desenvolupar les diferents activitats (fitxes d’avís d’activitats, llistat d’alumnat participant, programació, avaluació d’activitat, model d’autorització de les famílies i sol·licitud d’autobusos) al costat de la present normativa, es trobarà també depositada en este enllaç: documentació DACE.

  • Mitjançant un enllaç i prèvia acreditació (mitjançant el compte corporatiu) com a professorat del centre, podrà accedir en qualsevol moment que així ho necessita i/o procedir a la seua descàrrega personal.

  • L’avís d’activitat i la petició d’autobusos es realitzarà a vicedirecció per Mail, amb un mínim de 15 dies d’antelació, utilitzant els models de sol·licitud que reste inclòs dins dels documents DACE.

  • Una vegada rebuda la petició de necessitat d’autobús o autobusos per a desenvolupar l’activitat programada, la vicedirecció remetrà pressupost validat per l’empresa d’autocars al professorat responsable qui acceptarà o no la proposta del servici segons preu indicat.

  • Este professorat i/o departament responsable, per a general coneixement de la totalitat del claustre, no hi haurà oblidar pujar la seua activitat a l’AGENDA DACE amb el seu usuari i password.

  • NOTA: Totes les activitats hauran de portar el vist i plau de vicedirecció per a intentar evitar així possibles coincidències i/o duplicitats.

10. Finançament.

  • El centre assignarà al DACE una quantitat anual per a les activitats complementàries i extraescolars en general i esta es repartirà seguint els criteris següents:

    1. Que l’activitat estiga inclosa en la programació anual d’inici de curs.

    2. Que la programació de l’activitat incloga, com a mínim:

      • Els objectius educatius de l’activitat.
      • La previsió de si esta tindrà lloc dins o fora del centre.
      • Pressupost aproximat d’esta, en cas de considerar-ho necessari.
      • La data previsible de realització.
      • El nombre de professors/es que participaran en l’activitat.

La quantitat que el centre assignarà al DACE per a les activitats complementàries i extraescolars dels departaments didàctics serà revisada anualment.

10.1. Finançament d’activitats d’un dia lectiu.

  • La quantitat a finançar en les activitats d’un dia lectiu referida al transport, serà del 50% del cost total de l’autobús, o d’un euro per alumnat en cas que no s’utilitze transport.

  • En cap cas, la quantitat serà superior a 300€ i sempre haurà d’acompanyar-se la seua facturació amb IVA.

  • La resta (50%), serà l’alumnat el que es farà càrrec d’este.

10.2. Finançament d’activitats de dos o més dies lectius.

  • En activitats de dos o més dies lectius fora del centre escolar, només es finançaran despeses relacionades amb la farmaciola (amb les seues factures amb IVA corresponents) o altres qüestions sobrevingudes per accidents i o desplaçaments de caràcter urgent.

  • Les pernoctacions del professorat acompanyant en estos viatges, estaran en carrer del cost global del viatge i sufragat per l’el alumnat participant i l’agència turística organitzadora.

  • Altres activitats com a Jornades, Setmanes Culturals o esdeveniments semblants, seran finançades amb un màxim de 300€. Si impliquen desplaçament fora del centre, s’aplicarà el percentatge del punt primer (50% – 50%).

10.3. Professorat participant.

  • Quan les activitats complementàries i extraescolars incloses en la programació general anual impliquen un desplaçament de professorat fora del centre, correspon al director o directora d’este centre l’autorització de la comissió de servicis en aquells supòsits en què esta dona lloc a indemnització per raó del servici segons el qual disposa el Decret 24/1997, d’11 de febrer, del Govern València, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris (DOGV 2931, 17.02.1997); el Decret 64/2011, de 27 de maig, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d’11 de febrer, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris (DOGV 2931, 30.05.2011), i el Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d’11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris, i el Decret 175/2006, de 24 de novembre, del Consell, pel qual es regulen les condicions de treball del personal al servici de l’Administració del Consell (DOGV 5397, 19.06.2014).

  • En este cas, les despeses seran amb càrrec en el pressupost del centre.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies