Activitat sensibilitzadora AMADEM i IES Pedreguer

Coincidint amb la proximitat de la celebració del dia de l’Orgull Boig (20 de maig) usuaris i usuaries del taller d’art d’Amadem van realitzar activitats conjuntament amb l’alumnat del CFGM d’Atenció en persones en situació de dependència de l’IES Pedreguer. Primer es va projectar el documental d’AMADEM (CERCA DE LA SALUT MENTAL) en l’institut i en finalizar es va realitzar un debat amb els usuaris i les usuaries que van assistir. Aquests van poder donar a l’alumnat una visió de primera mà sobre la seva experiència en el rodatge del documental i les activitats que realitzen en AMADEM, així com la seva situació vital abans i després de conèixer l’associació. La segona activitat realitzada va ser una intervenció plàstica en Els Pòrxens de Pedreguer. Va consistir en una instal·lació sensibilizadora al centre del poble. Amb teles i fils es va simular un mar del que volen barquets de paper i naveguen ocells. De la peça penjaven a més teles i cintes amb frases relacionades amb la salut mental.

Els promotors del Dia de l’Orgull boig, entre altres coses busquen “modificar la percepció que té la societat dels problemes de salut mental, acabar amb l’estigma, els prejudicis i la discriminació i dignificar la bogeria com a pas previ per reivindicar un canvi en la forma en què s’afronta la salut mental a Espanya”.

Així doncs, vam intentat aportar el nostre granet de sorra amb aquesta obra en la qual van participar també les persones que passaven pel carrer. També va estar una oportunitat de convivència en la qual els usuaris i usuaries es van sentir protagonistes i l’alumnat de l’Institut van poder treballar braç a braç amb AMADEM el que ha format part de la seva formació i enriquiment personal.

Isabel Soler Tarradellas

Artterapeuta d’AMADEM