Connexió directa amb la ISS

ARISS Educational Contact

El proper divendres 9 de Febrer, l’alumnat de l’assignatura de projecte interdisciplinari (NANOSATS) de 4t de la ESO contactarà en directe amb l’Estació Espacial Internacional (ISS) i parlarà amb l’astronauta de la NASA Loral O’Hara.

Aquesta comunicació es farà via ràdio com a part d’un event anomenat “ARISS Educational Contact”. La iniciativa ARISS (Amateur Radio on the ISS) te per objecte donar a conèixer entre els estudiants el funcionament de la comunicació per ones de ràdio. Amb aquest objectiu es fa ús de la banda de freqüències asignada a radioaficionats per a establir una comunicación de llarg abast amb la ISS.

L’alumnat de 6 centres de la Comunitat Valenciana ha estat convidat a formar part d’aquest event que tindrà lloc a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicacions de la UPV a les 8:00 hora local. L’alumnat participant ha proposat 20 preguntes que formularan de viva veu a l’astronauta. Podeu consultar les 20 preguntes així com altres dades de l’event a l’enllaç següent.

Contacto escolar ARISS 9 de febrero de 2024, 8:12 UTC, directo a través de EA5RKP – ISS FAN CLUB – para fanáticos de la ISS y la exploración espacial

Amb l’indicatiu de radioaficionat EA5RKP establirem comunicació amb l’astronauta Loral O’Hara (indicatiu de radioaficionat KI5TOM) que es trobarà escoltant la nostra crida a bord de la ISS. Això significa que, mentres escolta les veus del nostre alumnat i respon a les seues preguntes, Loral O’Hara, a una altura de 400 Km, estarà en caiguda continua a una velocitat orbital d’uns 28000 Km/h (completant una òrbita al voltant de la Terra cada 90 minuts).

L’establiment de la comunicación es farà mentres la ISS efectua el seu sobrevol sobre l’àrea de visibilitat de la nostra antena (10 minuts de duració). El contacte s’iniciarà a les 9:12 hora local.

Aquest event, a banda de formar part de les activitats de l’assignatura de NANOSATS es part de les activitats departamentals (derpartament de Física i Química) oferides amb motiu de l’11F, día de la xiqueta i la dona en la ciència.

L’event será emitit en un directe de Youtube que publicarem al nostre web. En breu penjarem l’enllaç. Us convidem a unir-se a aquest directe des de les vostres aules i cases per tal de conmemorar l’11F.

D’altra banda, el Youtuber José Luis Crespo del conegut canal de ciència Quantum Fracture farà difusió d’aquesta activitat al seu canal.

QuantumFracture