ÚLTIMES NOTÍCIES

Accionem els nostres parcs

3 de juliol de 2024

Presentat al nostre centre el projecte educatiu “Accionem els nostres parcs”. Consisteix en la gravació de les diverses possibilitats esportives als parcs del poble, en aquest cas el ferrocarril. A cada alumne/a li se va assignar un lloc específic o zona al parc (escales, bancs, murs, columnes, fonts i rampes), i vàren investigar i descobrir les possibilitats esportives que es …

Llegir més / Leer mas.

Ajudes al transport per al curs 2024/2025

1 de juliol de 2024

Ja es poden demanar les ajudes per al transport. També pots descarregar el pdf amb les instruccions.

Premis IB 2024

26 de juny de 2024

Des de l’IES Pare Arques volem donar l’enhorabona als nostres alumnes Helena Oltra i Joel Calonge, guanyadors del Premi IB 2024 a l’excel·lència acadèmica. També hem de felicitar a Iñaki Berenguer, antic alumne de l’IES Pare Arques, per aquesta generosa iniciativa que cada any fa brillar al millor alumnat de l’Alcoià Comtat.

MATRICULACIÓ 2024-2025

17 de juny de 2024

Ja pots fer la matrícula a l’IES Pare Arques. Molt important: Agafar abans l’imprés de Matrícula i les instruccions en consergeria

Teatre a l’IES Pare Arques

11 de juny de 2024

Els alumnes de 2nESO A, de l’assignatura de Castellà, han preparat la representació de “Melocotón en Almíbar” de Miguel Mihura. “No entiendo el texto” y “Es muy difícil de leer” han sigut les frases que van motivar la creació d’aquesta activitat. “Eso es porque el teatro no ha sido creado para ser leído, sinó para ser representado”- els va respondre …

Llegir més / Leer mas.

Calistenia

3 de juny de 2024

El divendres 31 de maig vam inaugurar la pista de Calistenia del nostre centre, dins del Programa d’Innovació Educativa del curs 23/24, per millorar les activitats esportives que oferim. Els esportistes Carlos Sanjuan i Joan Vito van fer una demostració d’aquesta activitat física que utilitza el pes del propi cos per enfortir la musculatura i treballar també l’equilibri i la …

Llegir més / Leer mas.

1r i 2n premi al concurs Desafío Robot de la Universitat Politècnica de València

3 de juny de 2024

L’IES Pare Arques aconsegueix el 1r i el 2n premi en el concurs Desafío Robot organitzat per la Universitat Politècnica de València. Les coreografies de robots “Palmeres” i “Mi novio es un zombi” han sigut un èxit i han donat el triomf a l’institut de Cocentaina. L’enhorabona a l’alumnat de 4t d’ESO participant i al Departament de Tecnologia.

Lliurament de premis

31 de maig de 2024

Des de l’IES Pare Arques volem felicitar a les persones guanyadores dels premis literaris dels departaments de Castellà i Valencià, i del concurs de resolució de problemes del departament de Matemàtiques. Enhorabona a tots i a totes!

Dia 5: Observació de classes

31 de maig de 2024

[2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952] Hui ha sigut l’últim dia de Job shadowing en l’institut.A primera hora, hem assistit a la classe d’Espanyol de primer de Batxillerat on hem fet una activitat pràctica per a treballar la competència comunicativa oral de l’alumnat.Seguidament ens hem dirigit a l’aula d’Anglès de primer d’ESO. L’alumnat ha fet una presentació individual de la seua família, projectant cadascú el …

Llegir més / Leer mas.

Dia 4: Pensament computacional, programació i robòtica educativa.

30 de maig de 2024

[2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952] Hem començat el dia visitant l’escola de Sint Paulus Gasischolen, que és un centre catòlic d’Educació Primària focalitzada en TIC, pensament computacional i sostenibilitat. Tracta alumnat amb ACNEAE (Alumnat amb necessitats específiques especials). Després d’una explicació de les característiques del centre, s’aprofundeix en el personal, les tasques que fan cadascú, les seues fortaleses, el contacte amb les famílies i …

Llegir més / Leer mas.

Dia 3 : Observació de classes

29 de maig de 2024

[2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952] Hui el grup de professors ens hem repartit en diferents classes per a fer l’observació: a primera hora (9:15h) hem anat a Tecnologia, Educació física i Llatí. A segona (10:15h) hem anat a classe d’Anglès; i a tercera hora (11:30h) hem assistit a l’aula STEM.En totes elles les dinàmiques han estat dividides en tres parts: explicació de l’activitat en …

Llegir més / Leer mas.

Dia 2: Estratègia digital de centre.

28 de maig de 2024

[2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952] MOBILITAT BÈLGICA (CORTRIQUE) DEL 26/05/2024-01/06/2024 A les 9.30 ens ha rebut l’encarregat de projectes STEM, Joos, que ens ha acompanyat a l’Aula del Futur on hem comprovat com els alumnes utilitzaven la tecnologia per a dur a terme un projecte, que consistia en la creació de partits polítics.A continuació, hem assistit als “workshops Retrieval practice, Introduction Agile Learning Principals …

Llegir més / Leer mas.

Dia 1: Transformació digital de l’educació i els centres.

27 de maig de 2024

[2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952] MOBILITAT BÈLGICA (CORTRIQUE) DEL 26/05/2024-01/06/2024 Hui ha sigut el primer dia de la mobilitat Erasmus+ en l’institut Rhizo Lyceum OLV Vlaanderen de Kortrijk (Bèlgica) on hem conegut les seues instal·lacions. Els quatre professors belgues ens han presentat el centre, explicant la seua metodologia innovadora i els seus valors.  A la vesprada, hem visitat l’aula del futur que han dissenyat …

Llegir més / Leer mas.

Escape room a la Biblioteca

26 de maig de 2024

L’alumnat de 3r d’ESO de l’optativa de valencià han fet dos Escape Room a la Biblioteca per als seus companys del CEIP Bosco. L’alumnat de 6é del Bosco havia de resoldre dos fets ocorreguts a la biblio: un assassinat i un segrest. Seguint unes indicacions de l’alumnat de 3r d’ESO. L’activitat ha resultat una experiència molt positiva i engrescadora per …

Llegir més / Leer mas.

ADMISSIÓ A ESO, BATXILLERAT O CICLES FORMATIUS

22 de maig de 2024

Nou portal centrat en la selecció inicial d’etapa per a la qual voleu sol·licitar l’admissió: ADMINOVA Descarregant el PDF adjunt pots trobar tota les instruccions necessàries per fer el tràmit de sol·licitud d’admissió: