Reforestació en el Pantà d’Elx realitzada per l’alumnat de l’IES Montserrat Roig.

Durant el curs 2024-2025, el Departament d’Agrària, juntament amb el Departament de Matemàtiques, va dur a terme una activitat de reforestació en els paratges pròxims al Pantà d’Elx. Alguns dels arbres plantats han sobreviscut, com el següent pi blanc:

Fotografia 1. Pi blanc plantat en 2025.

En el curs actual 2025-2026, s’ha donat continuïtat a esta activitat, que ha sigut acollida amb gran il·lusió per part de tots els participants.

Fotografia 2. Alumnes iniciant l’activitat.

L’activitat ha consistit en tres jornades (12, 13 i 26 de març), en les quals s’ha realitzat la plantació forestal. Els grups participants han sigut: 1r ESO B i F, 2n ESO A, B i F, 3r ESO C, així com 1r i 2n de *FPB de Jardineria.

Fotografia 3. Alumnes realitzant els clots de plantació.

Com a novetat este curs, s’ha incorporat un sistema de reg en profunditat, amb l’objectiu d’afavorir el desenrotllament radicular a la recerca d’aigua i aconseguir així plantes més resistents i millor adaptades al clima mediterrani. Per a això, l’alumnat de *FPB de Jardineria ha guiat a l’alumnat d’ESO en la correcta aplicació d’esta tècnica.

A més, s’han geolocalitzat les plantes per a facilitar el seu seguiment posterior, optimitzar les labors de manteniment i augmentar l’èxit de l’activitat de reforestació.

Pots consultar la ubicació de les plantacions en el següent enllaç:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1lhg3cgwmtbu1hr4jwo_vl2rcefc-b_0&usp=sharing

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies