Ensenyar arqueologia industrial: la història del grup de docents “Contrast”

El passat dimecres 15 de desembre, el company Antonio Ortiz va presentar en el saló d’actes de l’antic Sanatori del Port la conferència «Ensenyar arqueologia industrial en l’educació secundària: la història de Contrast», sota el paraigua d’APIPS, l’Associació de Patrimoni Industrial del Port de Sagunt. Durant la seua intervenció, el professor de Geografia i Història:
– Resumí la història d’un grup de treball anomenat Contrast, que va ser pioner en dissenyar itineraris didàctics pel patrimoni industrial de la nostra comarca.
– Presentà part dels resultats dels materials didàctics que el grup ha dissenyat i que envolten el nostre alumnat.
– Explicà quins elements conformen el patrimoni industrial principal del nostre poble així com quines estratègies segueix per a fer arribar aquest coneixement a l’alumnat.
– Transmeté la voluntat de conéixer, valorar i respectar el patrimoni arqueològic i industrial del nostre poble.

Conferència completa en Youtube

Publiiquem tot seguit la presentació utilitzada per Antonio Ortiz. És un document molt elaborat.

L’associació organitzadora “Asociación Patrimonio Industrial Puerto Sagunto” té un canal on ofereix més temes d’interés.

Enllaç amb tota la informació