Els Fons Estructurals constitueixen un instrument de la política comunitària per a reforçar la cohesió econòmica i social de la Unió Europea, destinant un volum significatiu de recursos econòmics a la reducció de les diferències de les regions comunitàries i el retard de les menys afavorides. La Comunitat Valenciana és beneficiària dels Fons Estructurals de la Unió Europea des de l'any 1998. El període 2007-2013 és el quart període de programació en el qual la Comunitat Valenciana ha deixat de formar part de les regions denominada Objectiu 1 (aquelles el PIB del qual per habitant és inferior al 75% de la mitjana comunitària) en avançar de manera notable i situar-se en l'Objectiu de competitivitat..
El Fons Social Europeu és el principal instrument de la Unió Europea per al desenvolupament dels recursos humans i la millora del funcionament del mercat de treball en la Unió, en definitiva per al reforç i millora de la Formació Professional.
Missions del FSE:
- promoure uns nivells elevats d'ocupació i de qualitat de l'ocupació
- millorar l'accés al mercat laboral
- fomentar la mobilitat geogràfica i professional dels treballadors
- facilitar als treballadors la seua adaptació al canvi industrial i als canvis dels sistemes de producció necessaris per a garantir un desenvolupament sostenible
- propiciar un elevat nivell d'educació i formació per a tots
- donar suport a la transició de l'educació a l'ocupació entre els joves
- lluitar contra la pobresa
- afavorir la inclusió social
- fomentar la igualtat de gènere, la no discriminació i la igualtat d'oportunitats
- contribuir a donar resposta a la prioritats de la UE en matèria de millora de la cohesió econòmica, social i territorial
Prioritats:
- accés a l'ocupació per part dels demandants d'ocupació i de les persones inactives
- integració sostenible en el mercat de treball dels joves, en particular d'aquells sense treball i no integrats en els sistemes d'educació i formació
- treballe per compte propi, l'esperit emprenedor i la creació d'empreses
- igualtat entre homes i dones en tots els àmbits: accés a l'ocupació, progressió en la carrera professional, conciliació de la vida laboral i la vida privada i igual remuneració per igual treball
- adaptació dels treballadors, les empreses i els empresaris al canvi
envelliment saludable i actiu - modernització de les institucions del mercat de treball públiques i privades
inclusió activa, amb vista a promoure la igualtat d'oportunitats, així com la participació activa i la millora de la possibilitat de trobar una ocupació - inversió en capacitat institucional i en eficàcia de les administracions i serveis públics
El Fons Social Europeu cofinança el salari de la plantilla de l'IES MARCOS ZARAGOZA que imparteix docència en els estudis de Formació Professional Bàsica i Cicles Formatius de Grau Mitjà-Grau Superior (Excepte Cicles semipresencials o a distància).
El centre haurà de custodiar adequadament fins a, almenys, 5 anys després de la finalització del Programa Operatiu 2014-2020 (any 2025), a fi de poder justificar de manera fefaent en cas d'auditoria, la següent documentació:
• Acta del Claustre del professorat en la qual conste la informació indicada en l'apartat 1 de les presents instruccions.
• Acta del Consell Escolar o, en el seu cas, Consell Social en la qual conste la informació indicada en l'apartat 2 de les presents instruccions.
• Comunicacions signades pel tutor o tutora del grup i pels alumnes i alumnes, en les quals conste la informació indicada en l'apartat 3 de les presents instruccions.
• Certificats mensuals de control de presència i absència del professorat signats per la Direcció del centre educatiu.
• Programació General Anual.
• Horaris del professorat que impartisca docència en els diferents grups de Formació Professional Bàsica.
• Programacions didàctiques de Formació Professional Bàsica.
• Horaris dels diferents grups de Formació Professional Bàsica.
• Documentació relativa al control d'assistència de l'alumnat dels grups de Formació Professional Bàsica.
• Informes d'avaluació dels grups de Formació Professional Bàsica.