Departament de Matemàtiques

Ara mateix estem treballant per tal de millorar la informació de les optatives del departament. Així i tot, vos adjuntem una xicoteta descripció d'elles. En cas de qualsevol dubte, contacte amb el cap de departament al seu correu: jr.das@edu.gva.es

Optatives Batxillerat

El departament de Matemàtiques oferix dos optatives per al Batxillerat, baix la denominació genèrica de "Projecte d'Investigació", una per a primer de Batxillerat i un altra per a segon.

1r de Batxillerat - Projecte d’investigació: Matemàtiques Avançades (Tríptic d'informació)

Es tracta d’una assignatura en la que vorem diferents aplicacions de les matemàtiques als més diversos camps del saber, des del dibuix i l’art amb la geometria, al pensament computacional amb el disseny d’algorismes i les bases de numeració, passant per l’economia amb la teoria de grafs o per la biologia amb els fractals o les relacions de recurrència.

L’assignatura té un caràcter eminentment pràctic on, mitjançant la resolució de problemes, i amb una breu introducció teòrica l’alumne investigarà les possibles solucions que poden obtindre’s, centrant-se més en procediment de resolució que amb la solució final.

L'objectiu de l'assignatura és desenvolupar en l'estudiant la capacitat de trobar l'aplicació de les matemàtiques en les diferents àrees de la vida, inclús en les més inversemblants, així com potenciar la capacitat de càlcul, de raonament, d'abstracció, d'expressió científica i també l'esperit crític cap al propi treball i el dels altres.

Per a cursar l’assignatura de forma satisfactòria és necessari un bon nivell en matemàtiques, capacitat de treball autònom, iniciativa, facilitat de treball en grup i no tindre-li por als reptes.

2n de Batxillerat - Projecte d’investigació: Estadística i anàlisi de dades

L'estadística és la ciència amb base matemàtica que s'ocupa dels mètodes i procediments per a arreplegar, classificar, resumir, trobar regularitats i analitzar dades, sempre que la variabilitat i incertesa siga una causa pròpia d'estes; així com d'obtindre coneiximent i realitzar inferències a partir d'ells, amb la finalitat d'ajudar ala presa de decisions i si és el cas formular prediccions.

Així, assignatures sobre estadística apareixen a graus universitaris tan diversos com els de la branca biosanitària (medicina, infermeria, fisioteràpia, psicologia...), ciències bàsiques (biologia, matemàtiques,...), economia (econòmiques, administració i direcció d'empreses...), ciències socials (sociologia, ciències actuarials...) i enginyeries.

Aquesta assignatura té l'objectiu de proporcionar a l'alumne les ferramentes i tècniques estadístiques per a accedir a la universitat i cursar amb aprofitament qualsevol tipus d'estudi que faça ús de l'estadística.

La metodologia serà molt aplicada, utilitzant com a eix principal la realització individualment o en xicotets grups d'un estudi estadístic complet, compaginant la seua confecció amb els continguts teòrics necessaris per a la seua realització, així com amb l'ús de les ferramentes tecnològiques i digitals més adequades.

Optatives ESO

Taller de reforç de matemàtiques (1r d’ESO)

És una assignatura optativa en la que es reforcen els continguts de l’assignatura de matemàtiques, prestant especial atenció a aquelles qüestions en les que els estudiants solen tindre més dificultats i centrant-se sobre tot en la resolució pràctica d’exercicis i de problemas de plantejament. L’objectiu és que l’alumne assolisca un nivel adequat per a superar la matèria sense massa esforç.

Aquesta assignatura es recomana per a estudiants que hagen tingut dificultats en primària en adquirir les competències bàsiques de l’assignatura de Matemàtiques.

Taller de reforç de matemàtiques (2n, 3r i 4t d’ESO)

Aquesta assignatura és molt recomanable per a estudiants que porten la matèria pendent, ja que els ajuda a superar-la, o que tinguen o hagen tingut dificultats en adquirir les competències bàsiques de l’assignatura de Matemàtiques.

Taller d’aprofundiment de matemàtiques (1r, 2n i 3r d’ESO)

És una assignatura optativa en la que s’amplien els continguts de l’assignatura de matemàtiques, proporcionant a l’alumne coneiximents relacionats amb la metodologia, tècniques de demostració, raonament, abstracció, patrons i anàlisi de situacions que, habitualment no es poden vore a l’assignatura de Matemàtiques. Es pretén que siga una metodologia activa on l’alumne mitjançant reptes vaja descobrint eines de raonament i treball matemàtic.

Aquesta assignatura es recomana per a estudiants que estiguen interessats en ampliar els seus coneiximents matemàtics. A més, es recomanable una bona base a nivell de càlcul, capacitat d’abstracció i soltura en els procediments habituals de l’assignatura.

Taller d’aprofundiment de matemàtiques (4t d’ESO)

Aquesta assignatura es recomana per a estudiants que estiguen interessats en ampliar els seus coneiximents matemàtics, sobre tot a aquells que tinguen intenció de cursar la modalitat de Batxillerat científic. A més, es recomanable una bona base a nivell de càlcul, capacitat d’abstracció i soltura en els procediments habituals de l’assignatura.