Equip de Mediació

EQUIP DE MEDIACIÓ

L’equip de Convivència i Igualtat de l’IES Lluís Vives, coordinat enguany per Pep Aguado (professor de filosofia) i format per professorat i alumnat, funciona des de fa sis anys com una eina per ajudar tant a l’alumnat com al professorat, a resoldre conflictes a través del diàleg.

Treballem en quatre vessants:

1. Activitats d’acollida

L’alumnat mediador participarà en activitats d’acollida d’acollida dels 1er ESO.

2 Selecció i formació d’alumnat mediador.

Durant el primer trimestre del curs, alumnes formats en mediació entren a les aules dels 1ers d’ESO per explicar el treball dels mediadors i presentar l’equip. Posteriorment, també en 1er d’ESO fem una activitat a l’aula per seleccionar l’alumnat que es formarà en mediació. Una vegada seleccionat l’alumnat, durant el segon trimestre té lloc el taller de formació de mediadors en el qual col·labora també l’alumnat format en cursos anteriors. Aquesta formació té lloc fora de l’horari escolar.

Enguany hi haurà també un taller avançat per a mediadors formats els cursos anteriors.

3. Ajuda a la resolució de conflictes.

Quan dues o més persones s’adonen de que tenen un conflicte i es senten incapaços de solucionar-lo (perquè no poden parlar amb l’altra persona sense enfadar-se, o per alguna raó semblant) és quan necessiten ajuda de l’equip de mediació. Cal que el professorat que observe casos com aquestos informe a l’equip.

4. Activitats de millora de la convivència i dinamització del centre

L’equip d’igualtat i convivència també està involucrat en altres activitats, com ara la participació en Jornades de Mediadors i la celebració de dates assenyalades com ara el dia contra la violència de gènere, el dia de la dóna i el dia contra l’LGTBIQ+fòbia en coordinació amb les tutories.

Finalment, voldríem afegir que l’equip està obert a tota la comunitat educativa i agrairà qualsevol tipus d’ajuda o proposta de col·laboració.

Contacte:

mediaciovives@gmail.com

Professorat integrant de la Coordinació de Convivència i Igualtat:

Pep Aguado

Maria José Mestre

Milagros Berlanga

Gloria Esteve

Quique Atienza

Elena Gallardo

Catalina Luque

Eva Ferriol

També participen en l’equip el Departament d’orientació i la capolaria d’Estudis