CONCURS ESCOLAR EUROPASS

La Comissió Europea ha adoptat que el 2023 siga l’Any Europeu de les Capacitats.

Es pretén impulsar la competitivitat, la participació i el talent dels ciutadans europeus, invertint en formació per a millorar les seues capacitats, i aprofitar tot el seu potencial per a la cerca d’ocupació. De la mateixa manera, es persegueix donar un impuls a l’aprenentatge permanent i adequar les aspiracions i capacitats de les persones a les oportunitats reals del mercat laboral.

En el Centre Nacional *Europass som conscients del gran valor que el Portal té per a facilitar la mobilitat, l’ocupabilitat i la transparència de qualificacions dels ciutadans, especialment dels joves. D’igual manera, *Europass permet mostrar i destacar fàcilment les capacitats que es tenen i es necessiten per a la cerca d’ocupació.

Per això, es posa en marxa una nova edició d’aquest concurs escolar dirigit a estudiants de qualsevol modalitat educativa, d’entre 14 i 18 anys, amb la finalitat de donar una difusió màxima al portal *Europass entre els nostres estudiants espanyols, perquè coneguen per si mateixos tot el seu potencial i es familiaritzen amb les eines digitals de les quals es beneficiaran en un futur a curt termini.
Com participar

La participació en el concurs serà de manera individual o en parelles i implica l’enregistrament d’un vídeo curt sota el títol: “Demostra les teues capacitats amb Europass” / “Showcase *your *skills *with *Europass”.

El vídeo podrà tindre una duració màxima de 30 segons i podrà realitzar-se en espanyol o en anglés.

El vídeo haurà de tindre dues parts clarament diferenciades:

Que el participant mostre aquelles habilitats, competències o capacitats que posseeix.
Que el participant mostre com ha incorporat aquestes habilitats, competències o capacitats dins del seu compte *Europass (llegir Bases de la convocatòria).

Per a participar en el concurs s’enviarà un correu electrònic a europass@sepie.es, amb l’assumpte: “Concurs *Europass 2023”, amb els següents documents:

La sol·licitud de participació (Annex I).
L’autorització del pare, mare o representant legal de l’estudiant, si és menor de 18 anys, per al bon ús de la imatge i del vídeo (Annex II-a) o bé, l’autorització de l’estudiant si ja té els 18 anys (Annex II-b).
L’enllaç on es trobe allotjat el vídeo realitzat (Google *Drive, *Dropbox, YouTube o *WeTransfer).

Important: NO manar el vídeo adjunt per a no saturar la bústia de correu electrònic.

El termini estarà obert del 24 de gener al 13 de març de 2023