Ací tenim les activitats que hem desenvolupat al llarg del mes de novembre
08/11/24
Hui hem tornat a la cuina amb l’associació RIIE i les nostres profes després de la catàstrofe viscuda per molta part del nostre alumnat i que s’ha vist afectat. Com estem en la zona de pas de tanta gent que va a ajudar a La Torre, hem decidit que hui oferiríem a eixes persones un poc del nostre esforç cuiner.
Hem cuinat dos truites de creïlles, una amb ceba i l’altra amb pebrera verda. En l’emplatat hem fet mini entrepans i pinxos de truita per a tots els gusts. Ens ha alegrat poder col·laborar d’alguna manera en aquesta situació, tot i que siga un gra d’arena.
11/11/24
Hui hem posat a l’abast de l’alumnat al racó social jocs nous! Han estrenat amb molta il·lusió el UNO, PALABREA, BALANCE i MIKADO. S’han divertit molt!
A més, durant tot el mes han anat venint alumnes d’acollida que s’han sumat al racó social on han pogut conèixer a més alumnat del Joanot, ajudant a la seua integració i inclusió en el nostre centre
15/11/24
Hui hem fet una recepta nova que no coneixíem i ens ha eixit prou bé: Frixuelos.
Hem batut els ous, afegim la llet i a poc a poc anem afegint la farina, removent amb unes varetes. Una vegada sense grumolls, passem la massa a la nevera i la deixem reposar. Afegim una culleradeta de margarina a la paella untant-la. Tirem una cullerada de massa i girant la paella l’estenem per a que quede una capa fina i anem cuinant els frixuelos durant un o dos minuts per cada costat, a foc mitjà. Mentrestant, altra part del grup va realitzant el farcit amb tonyina, olives i la nostra pròpia maionesa com ja vam aprendre el mes d’octubre.
Finalment, posem el farcit en el frixuelo, l’enrotllem, tallem en diversos trossos, i emplatem. Hui hem convidat a 4 dels nostres amics de l’institut que ens han posat un 5 sobre 5 en vista i gust!
Del 18 al 22/11/24
El Punt Violeta amb col·laboració amb el PAC ha construït la “instal·lació” per al 25N, dia per a l’eliminació de la violència de gènere.
L’alumnat del PAC ha pintat amb moltíssim detall i cura una sèrie de sabates roges, les quals representen a les dones assassinades per les seues parelles i ex parelles; els assassinats masclistes
A més, l’Observatori feminista/Divergent, amb l’ajuda de la professora de plàstica pinten la pancarta amb el lema “Prou de violència masclista”. Seguidament la col·locaren en l’entrada de l’edifici amb les sabates al seu davant. Utilitzem fang per damunt de les sabates per a simbolitzar les inundacions que ens han assolat recentment.
22/11/24
Hui hem repetit la recepta de frixuelos millorada, a més de convidar a altres profes que no havien pogut vindre abans al tast. Com ja estàvem tots a classe hem fet dos equips, davantals blancs i negres.
Hem realitzat la recepta de frixuelos com anteriorment, però per al farcit hem fet un sofregit de pollastre, ceba i pebrera verda molt ben trossejades. Ho hem farcit al frixuelo i l’hem dividit en trossos xicotets per a que siga més fàcil de tastar. Mentres cuinava un equip l’altre ha fet la recepta per al receptari que estem preparant.
Finalment hem emplatat i fet el tast en la cuina. Els frixuelos dels davantals negres han agradat més als jutges obtenint un 5/5 i els blancs 4/5. No obstant no ha quedat ni un
25/11/24
Acció commemorativa 25 N
Hui hem fet un acte per a commemorar el 25 N (Dia Internacional de l’eliminació de la violència contra la dona) a càrrec de la professora Teresa de filosofia, on hem assistit amb alguna peça de roba de color roig, o en el seu defecte, morada o negra.
Ens hem reunit a l’hora de l’esplai, diferents membres de la comunitat educativa en l’entrada de l’edifici principal (enfront de consergeria), juntament amb la instal·lació de les sabates roges representatives de la violència masclista. Una vegada reunits, l’alumnat de l’Observatori feminista/Divergent han llegit el manifest 25 N.
Una vegada finalitzada la lectura, hem realitzat un minut de silenci en honor a les víctimes de violència masclista i de la Dana. Finalment una alumna de 4t d’ESO juntament amb la professora de música Sara, han cantat la cançó “Ella” de Bebe.
Ha sigut un acte necessari de difusió, on ha acudit gran part de l’alumnat del centre i professorat, amb la finalitat de visibilitzar i denunciar la violència sistèmica i sistemàtica que pateixen les dones a tot el món pel fet de ser-ho, denunciant la lluita i el treball que encara queda per fer i continuar ajudant en la conscienciació per a l’erradicació d’aquesta violència.
26/11/24
Hui, a la fi, ha sigut la inauguració del Pigmalió que tinguérem d’ajornar a causa de la Dana. Durant l’hora de l’esplai tots els dimarts, es junta l’alumnat de 1r d’ESO que desitgen amb alumnat de 4t d’ESO i l’Aula Oberta per tal de realitzar activitats, socialitzar i millorar la inclusió de l’alumnat de 1r d’ESO i de l’Aula Oberta al centre.
La festa d’inauguració va consistir en una festa de benvinguda a la que acudiren els alumnes de 4t i de 1r que participen en el programa de manera voluntària i 10 alumnes de l’escola Sebastián Burgos (Aula Oberta).
Hem realitzat diverses activitats molt entretingudes:
- Un joc per a formar les parelles d’alumne/a tutor - alumne/a tutoritzat estables per a tot el curs, en què se’ls ha repartit una targeta als alumnes de 1r per a què trobaren la seua parella de 4t
- Un professor i tutor de 1r d’ESO ha cantat cançons juntament amb una alumna de 4t
- El nostre vicedirector s’ha dirigit a tot l’alumnat amb unes paraules motivadores sobre els beneficis inclusius del Pigmalió al nostre IES.
- Per últim una alumna ha cantat una cançó i se’ls ha oferit un aperitiu a tot l’alumnat que han gaudit moltíssim, sobretot el nostre alumnat de l’Aula Oberta que lis encanta la cuina!
19-21-28/11/24
A causa de la Dana, l’alumnat de l’Aula Oberta ha estat uns dies sense poder vindre al nostre IES. Tot i que només ens ha donat temps de fer 3 sessions a novembre, han sigut molt engrescadores, sobretot per a l’alumnat del CEEP Sebastián Burgos que mai havien estat a un laboratori:
Normes de laboratori, material de laboratori i parts i utilització de la lupa binocular.
Estem aconseguint una bona inclusió de l'alumnat gràcies a les següents mesures:
- La posada em marxa d'accions d'informació i sensibilització de l'alumnat i professorat del centre d'acollida, IES Joanot Martorell, respecte a les característiques i necessitats de l'alumnat amb diversitat funcional, que ja realitzarem el mes d’octubre.
- L'establiment d'una comunicació directa i fluida entre el professorat dels dos centres educatius, que permet detectar les dificultats i actuar ràpidament, per modificar activitats, adaptar materials o aplicar metodologies més adequades per superar barreres de comprensió, expressió o manipulatives. Hem establert grups de treball cooperatius mixtes per atendre els diferents ritmes d'aprenentatge reforçant i valorant les capacitats de cadascun dels alumnes i les alumnes.
- La bona predisposició de l'alumnat del nostre centre que manifesta una gran empatia amb l'alumnat del centre d'educació especial. (Com esmentarem el mes passat, es va dur a terme una sessió de sensibilització per part del professorat del centre d'educació especial per explicar les diferències, necessitats i dificultats que presenten aquests alumnes. Així mateix, es van analitzar les experiències negatives del curs anterior i es van proposar canvis i millores pel present curs).
29/11/24
Tornant un poc a la normalitat de la cuina, hem realitzat saquets de carn picada amb formatge: espectaculars!
Hem picat ceba i l’hem sofregit juntament amb la carn picada, quan ja estava en el seu punt l’hem reservat. Mentrestant altra part del grup estirava les oblees de massa per a pastissets i posava damunt formatge. Posteriorment hem farcit les oblees amb la carn picada, hem tancat els saquets i els hem posat al forn a 180ºC fins que estigueren daurats.
Finalment hem realitzat la cata amb la nostra pèrgola i amb professorat i personal de la cafeteria de l’IES.