Tres estudiants de l’IES Joan Coromines de Benicarló han estat proclamats guanyadors del Premi Nacional Endesa a l’Ecoinnovació Educativa pel seu projecte TAQUIÓN, una iniciativa centrada en la detecció precoç d’incendis forestals. El guardó, organitzat per Endesa en col•laboració amb la Fundació Europea Societat i Educació, té com a objectiu fomentar la consciència ecològica i el compromís ambiental entre els joves.
L’edició d’enguany ha batut rècords de participació, amb més de 660 projectes presentats per centres educatius de tot l’Estat. D’entre aquests, només 15 han estat seleccionats com a finalistes, i el projecte guanyador ha estat l’equip TAQUIÓN, integrat pels alumnes Adrián Mayoral, Nahuel Berardi i Andrés Arrufat, juntament amb els docents Isaac Soler i David García. El grup assistirà a la cerimònia oficial de lliurament dels premis, que tindrà lloc el pròxim 13 de juny a Madrid.
Els Premis Endesa a l’Ecoinnovació no només reconeixen l’excel•lència educativa, sinó que impulsen una nova manera d’aprendre i actuar davant els grans reptes del segle XXI. El certamen busca promoure competències relacionades amb l’ecologia, la responsabilitat cívica i el desenvolupament sostenible.
Aquells interessats a conéixer més sobre TAQUIÓN poden visitar la pàgina web oficial del projecte plena d’informació i recursos:



