TALLER DE PRIMERS AUXILIS PER A L’ALUMNAT DE FOL

El passat dimarts, 16 d’abril, l’alumnat de cicles formatius dels grups del matí de l’IES Joan Coromines, va assistir a un taller sobre els primers auxilis per a conéixer de primera mà les principals tècniques i actuacions no professionals que s’han de dur a terme davant una situació d’emergència o accident amb persones ferides.

Alguns dels conceptes explicats van ser la regla PAS d’actuació, la reanimació cardiopulmonar (RCP) i la Corba de Drinker i la maniobra d’Heimlich per a situacions d’ennuegament. També es van tractar altres actuacions com la utilització del desfibril·lador extern DEA, l’atenció de cremades y l’atenció de persones amb atacs d’epilèpsia.

Englobat en els continguts de prevenció de riscos laborals de l’assignatura FOL, els primers auxilis són uns coneixements que tothom hauria de conéixer i entrenar. En moltes ocasions, els primers minuts són vitals per a la persona accidentada i la nostra ajuda amb aquestes nocions bàsiques pot salvar-li la vida.

Des del Departament de FOL de l’IES Joan Coromines, volem agrair al voluntariat aquesta formació tan valuosa per al nostre alumnat.