GUANYADORS AL COROMINES DEL PREMI LLEGIM CIÈNCIA 2022-23

La Universitat de Vic ha lliurat els guardons del PREMI LLEGIM CIÈNCIA 22-23 sent dos alumnes de 3r d'ESO de l'institut Joan Coromines, premiats en la seva modalitat. Marko Jovic de 3r d'ESO A i Marta Obiol de 3r d'ESO B.

Aquest premi pretén agermanar la literatura, l'art, la tecnologia i les ciències. Consisteix en el treball d'una novel·la científica amb l'acompanyament inicial del professorat en la lectura. Un cop llegida, l'alumnat escriu relats que responen a una de les dues modalitats plantejades en les bases del certamen literari.

És una proposta d'innovació docent dirigida a estudiants d'ensenyament secundari, batxillerat i cicles formatius, amb la finalitat de promoure que els joves llegeixin llibres de divulgació científica i que a partir de lectures amenes i reflexives s'acostin i coneguin la ciència.

La novel·la d'aquesta 11a edició del PLC és: L'evolució de la Calpurnia Tate de Jacqueline Kelly.

Ha suposat per al grup d'alumnes de 3r d'ESO un gran impuls que els ha permès il·lusionar-se i treballar de forma cooperativa.
Com deia Roberto Espinosa. Quan en un espai temps s'entrellacen oportunitat, preparació i sort i ets capaç d'abraçar amb entusiasme i actitud aquest moment … de segur que triomfaràs