DIA MUNDIAL DE LA FILOSOFIA AL COROMINES

“La filosofia és l’art d’agafar la vaca pels collons”
Joan Fuster.
Cent de Fuster

El passat dijous 17 de novembre l’alumnat de l’IES JOAN COROMINES de Benicarló es va sumar a la celebració del Dia Mundial de la Filosofia. Una jornada per a la meditació, la reflexió i expressió d’allò que som, sentint o volem ser, és a dir, un dia per a la diversitat i respecte del pensament humà.

Des del departament de filosofia es va crear una activitat que convidava a la reflexió i sobretot  a l’expressió d’allò, que som i fins i tot, del que ens agradaria ser.

En un món convuls on la voràgine, ens aboca a no pensar, cal aturar-se i de manera introspectiva preguntar-nos com millorar la realitat i construir un món millor amb una mirada sostenible i pacifista cap a un ideal més humà.

Aprofitant el lema d’aquest any que és “l’humà del futur”, tant  l’alumnat  com la resta de la comunitat educativa es van sumar a l’activitat i al llarg del matí van ser nombroses les enganxines que omplien de sentiments, essències i desitjos les cartolines de colors, que preguntaven fomentant l’alteritat qui/ què sóc?, d’on vinc? I qui o què vull arribar a ser? I com ho he d’aconseguir?.

Totes aquestes preguntes abstractes i transcendents que moltes vegades no ens atrevim a respondre i que en són  necessàries replantejar si volem arribar a construir un món ,on un futur millor és possible. Des d’una mirada filosòfica , amb una perspectiva crítica, i amb l’ajuda de les eines filosòfiques, pensament, raó i comunicació, cal repensar i reinventar el món.

Perquè  està en les nostres mans  poder fer-lo més “humà, massa humà”.