XARRADA D’ÀNGEL «PICHI» ALONSO A L’IES JOAN COROMINES

En el marc de la celebració de la Setmana Europea de l’Esport, l’alumnat de Batxillerat i del CFGS d’Ensenyament i Animació Socioesportiva del Joan Coromines va tindre ocasió de gaudir d’una amena xarrada de qui ha estat sens dubte l’esportista benicarlando de més renom no només a nivell futbolístic.

Pichi va parlar davant d’un atentíssim auditori de les seues experiències personals a l’elit de la professionalitat i de com ha d’afrontar la joventut el món de l’esport, sempre amb la màxima il·lusió i amb la intenció bàsica de passar-ho bé, però comptant sempre amb un pla b per si no s’arriba on s’havien dipositat les esperances. Una jornada motivadora especialment on es van reivindicar els valors intrínsecs de l’esport, valors que passen per l’esforç, la solidaritat, la companyonia, la necessitat de mantenir el cos en forma perquè això ens permetrà mantindre en forma els nostres ànims…

A banda d’algunes anècdotes interessantíssimes amb figures mundials com Maradona o Bernd Schuster, també va fer referència a les seues vessants com a tècnic que ha tingut sota les seues ordres futbolistes com Guardiola o Xavi Hernández i així mateix referir-se a la seua activitat actual com a col·laborador en diferents mitjans de comunicació, ara en concret a Movistar+ i el diari «Sport».

Per finalitzar, l’alumnat li va formular una sèrie de preguntes que amb la seua simpatia i saber menejar-se davant d’auditoris nombrosos va respondre amb amabilitat i banyant-se: Messi és millor que Maradona!

Pichi va tindre després ocasió de visitar el nostre institut, on havia estat alumne durant diversos cursos.

Un magnífic colofó per a la Setmana de l’Esport organitzada pel departament d’Educació Física del Coromines.