L’ALUMNAT DE 1r D’ESO DEL COROMINES CONEIXEN ELS SEUS AVANTPASSATS

Fa uns dies, l’alumnat de 1r d’ESO de l’IES Joan Coromines va visitar el “Puig de la Nau”, un jaciment arqueològic del que va ser en el seu dia un poblat molt important de la cultura ibèrica a la nostra zona, originat a finals de de l’Edat de Bronze.

Una vegada al poblat, ens van ensenyar moltes coses, com exemple com eren les cases dels ibers, les eines que utilitzaven, els aliments que conreaven, els animals que caçaven o pescaven i la manera de conservar-los, com es feien la farina, els diferents tipus de ritus, i moltes coses més. Va ser d’allò més interessant.

Tot seguit, ens van parlar de la necròpolis (cementiri), i de la faceta militar dels ibers, com les característiques de les armes, cascs i escuts que utilitzaven a les seues batalles.

Per finalitzar, vam fer una representació pràctica de com lluitaven els ibers amb espases i llances, no penseu malament, eren de cartró.
Ací podeu trobar tota la informació en relació al “Puig de la Nau”:

• Yacimiento arqueológico del Puig de la Nau, Benicarló, Castellón, España, Europa (castellonarqueologico.es)
  • Poblat Iber del Puig de la Nau (ajuntamentdebenicarlo.org)

Seguint amb l’estudi dels nostres avantpassats, l’alumnat de 1r d’ESO també va realitzar una visita al MUCBE, on vam veure exposats molts objectes originals que s’han trobat a les excavacions del “Puig de la Nau”, com monedes, urnes funeràries, polseres, collars, puntes de llança, diferents tipus de ceràmiques, eines que utilitzaven en diferents feines, etc.

La guia del museu ens va explicar moltes coses sobre els ibers com on estaven situats a la Península ibèrica, característiques de la seua cultura, els seus ritus i tradicions, així com l’importantíssim paper de la dona ibera en la societat.

Per finalitzar, vam realitzar un taller on vam fabricar un clauer, escrivint el nostre nom utilitzant l’alfabet dels ibers, que per alta banda, és molt curiós.
Amb tot això, ens hem convertit en experts coneixedors dels nostres avantpassats, els ibers