L’IES JOAN COROMINES ESDEVÉ AMBAIXADOR ATÒMIC D’ATOMIC LAB

Clic per ampliarFa uns dies us contàvem que l’alumnat de robòtica de batxillerat del nostre centre, va construir una pròtesi per a la poteta amputada de la gosseta Bimba, mascota de la professora Patricia Serra.

Seguint amb aquesta vocació, on els projectes realitzats per l’alumnat es transformen en servei a la societat, el centre s’ha donat d’alta com a “Ambaixador Atòmic”.

[Llegir més…]

Amb aquest nom es denomina els voluntaris que formen part del projecte #Limbs, que poden ser persones independents, institucions educatives, empreses o ONGs amb una impressora 3D. A través d’aquest projecte, és possible crear una pròtesi de mà o braç des de qualsevol lloc del món a partir dels arxius i les instruccions que són proveïdes per l'organització promotora del projecte, Atomic Lab.

Atomic Lab, és una organització no governamental sense ànim de lucre que està canviant la vida de milions de persones en el món. Una de les iniciatives d'aquesta organització és el projecte abans esmentat #Limbs, que té la missió de proveir un braç ortopèdic a tots els nois i noies que el necessiten. Les pròtesis, que són lliurades sense cap cost, estan impreses en 3D amb PLA, un material derivat del panís, que a diferència d'altres materials és biodegradable i, per a majors beneficis, no produeix picors en la pell. Es tracta de pròtesis de mans i braços que funcionen amb la flexió del canell o del colze.