ACTIVITATS DE CULTURA CLÀSSICA A L’IES JOAN COROMINES

[Veure més fotos]

Clic per ampliarTaller ceràmica grega

Després d'haver estudiat les característiques principals de l'art grecorromà, l'alumnat de 2n d'ESO de Cultura Clàssica, varen realitzar un taller de ceràmica grega. Aquesta activitat es va realitzar durant el mes de maig i en ella, van investigar sobre els diferents tipus de recipients i la pintura dels vasos grecs per, a continuació, elaborar una peça de ceràmica (plat) amb un disseny propi molt original.

[Llegir més…]

Primerament, realitzaren un esbós amb llapis sobre el plat, escollint una sanefa i un disseny central relacionat amb els JJOO, mitologia grega, animals, etc. A continuació, pintaren aquest esbós amb pintura negra sobre el fons roig, seguint l'estil de figures negres gregues. I, finalment, envernissaren la peça.

Dinar

Per acomiadar el curs, es va organitzar un dinar basat en la gastronomia grega. En aquesta activitat ens vam poder assabentar de com feien els àpats els grecs, els rituals que seguien, els utensilis que empraven, així com comentar l'origen de molts dels productes que utilitzem a l'actualitat a la nostra dieta. De la mateixa manera, l'alumnat es va introduir al món culinari dels grecs per reflexionar sobre les costums alimentàries i higièniques de la Grècia Antiga i de l'actualitat.