JOVES INVESTIGADORS A L’IES JOAN COROMINES

[Veure fotos]

Clic per ampliarEl divendres 12 d'abril, en un acte organitzat pel Departament de Biologia i Geologia, ens van visitar dos joves investigadors benicarlandos. Es tracte de Carmen Herranz i Francesc Muyas. Tots dos han estudiat el grau en genètica a la UAB i han realitzat els màsters d'Investigació Biomèdica i Bioinformàtica respectivament. En l'actualitat estan fent el doctorat, Carmen investigue a l'Hospital de Bellvitge a Barcelona i Francesc a la Universitats Klinikum de Tübingen (Alemanya).

[Llegir més…]

A l'institut es van dirigir a l'alumnat de 4t ESO, 1r i 2n de batixillerat. Van explicar d'una manera molt didàctica les investigacions que estan portant a termini. Carmen va exposar el procés d'investigació il·lustrant-ho amb diapositives. En concret ella estudie una malaltia incurable anomenada "linfangioleiomiomatosi", enfermetat que afecte als pulmons de dones joves i de la que tan sols hi ha dos-cents casos a Espanya.

Francesc, també il·lustrant l'explicació amb diapositives, ens va parlar de  l'ADN, gens i mutacions. Ens va parlar de la relació entre les mutacions i l'evolució dels organismes i amb el càncer. Estudie i analitze les seqüències d'ADN per a intentar determinar les mutacions en malalties tan heterogènies com el càncer.

Tots dos van parlar als nostres alumnes de la importància que té l'estudi i la formació que reben a l'institut. També els van explicar que les coses s'aconsegueixen amb esforç de manera que cal lluitar per arribar allí on ens agradaria arribar.

Posteriorment van contestar al llarg d'una bona estona les preguntes que els van fer.

Des de l'Institut, els agraïm molt la seua col·laboració. Considerem que aquestes activitats enriqueixen al nostre alumnat donat-los una visió que va un poc més enllà de l'academicisme i pot contribuir a obrir espectatives que no es tenien fins ara.