ALUMNAT DEL CICLE DE GRAU MITJÀ D’INFORMÀTICA DE L’IES JOAN COROMINES HA CONSTRUÏT UNA IMPRESSORA 3D

Clic per a ampliarLa impressora és una Prusa i3 Steel. Es tracta d'una impressora denominada de hardware lliure, ja que les especificacions han sigut alliberades i qualsevol, amb els coneixements necessaris d'informàtica, pot tractar de construir-la.

Aquesta impressora és capaç de crear objectes en 3 dimensions d'una grandària de fins a 20x20x20 centímetres. Funciona mitjançant la fusió de plàstic (el fusor funciona a uns 240 graus) i deposició d'aquest en fines capes a sobre d'una superfície calefactada a uns 90 graus. Els objectes resultants poden ser "impresos" a diferents resolucions, des d'una resolució normal de 0,3 mil·límetres fins a 0,1 mil·límetres o menys i tot.

La impressora pot ser utilitzada per a fer prototips de tot tipus i ja s'ha imprès entre altres coses, el logo de l'institut, diverses peces per millorar la mateixa impressora i el xassís d'un robot que es farà servir amb els alumnes en concursos de robots.