L’IES JOAN COROMINES VISITA EL PARC NATURAL DE LA TINENÇA DE BENIFASSÀ [ampliar…](dl, 2 jun 2014)

Uns nombrosa representació dels alumnes de 4t d'ESO i 1r de Batxillerat de l'IES Joan Coromines  van fer una excursió el passat dia 20 al Parc Natural dels Ports (o al Port, tal com l'anomena la gent del territori). La sortida va estar organitzada pel Departament de Ciències Naturals del Centre,  havent-hi col·laborat també altres departaments didàctics.

Per llegir més fes clic a la barra de títol

L'autocar va deixar els alumnes al municipi de Fredes, ubicat al bell mig de la Tinença de Benifassà. Des d'allí es van desplaçar fins al Mas de Peraire, a 1100 metres d'altitud, on van atendre les explicacions del professor Joan Muyas a propòsit de les aus del Port i de l'ambientòloga Deborah Fandos sobre la biodiversitat del parc. El plugim que va caure a primera hora de la jornada, tanmateix, va impedir que els alumnes contemplessen de primera mà algunes de les aus anellades al voltant del mas. I és que el Mas de Peraire és un espai privilegiat quant això, perquè pertany a la Fundació Enrique Montoliu (Fundem), la qual té com a objectiu la protecció i divulgació dels espais que són de la seua propietat dins el mateix Parc Natural.La ruta va continuar del Mas de Peraire fins a la casa forestal de la Tenalla, on van dinar. Així mateix, els alumnes que ho van desitjar van caminar fins al Salt de Robert per gaudir de l'espectacularitat d'aquest emblemàtic salt d'aigua de la Tinença. L'excursió va culminar a l'embassament d'Ulldecona on els esperava l'autocar per tornar cap a Benicarló. En total, una ruta d'uns 15 km pel bell mig d'un entorn natural de gran bellesa paisatgística i de gran diversitat natural.