Projecte Erasmus+

Projecte Erasmus+

DESENVOLUPAMENT DE LA DIMENSIÓ EUROPEA: CREANT UNA ESCOLA OBERTA. LLENGUA, CULTURA I AICLE

El present projecte es pretén dur a terme a l'Institut d'Educació Secundària (IES) Jaume II el Just, situat a la població de Tavernes de la Valldigna, província de València (Espanya). El centre integra alumnat d'Educació Secundària Obligatòria (ESO), Batxillerat (Batxillerat de Ciències i Batxillerat de Ciències Socials i Humanitats, tots dos en règim diürn i nocturn) i Cicles Formatius (Formació Professional Bàsica Agrària, Formació Professional Bàsica d'Informàtica, Grau Mitjà Sistemes Microinformàtics i Xarxes, Grau Superior d'Administració de Sistemes Informàtics en Xarxes, i Grau Superior Desenvolupament d'Aplicacions Informàtiques, aquest últim en modalitat presencial i semipresencial, en règim diürn i vespertí).
En total, el centre compta amb 715 alumnes (373 en ESO, 135 en batxillerat i 207 en cicles formatius) i una plantilla de 83 docents.

En el curs 2016/17 es va crear al centre l'equip de programes europeus Erasmus+ que consta de:

  • Una comissió de coordinació formada per la coordinadora de programes Erasmus del centre i professora d'anglès, el vicesecretari del centre i professor de biologia, i el cap d'estudis de nocturn i professor de llatí i cultura clàssica.
  • Un grup de professors de diferents assignatures: informàtica i TIC, filosofia, tecnologia, literatura universal, matemàtiques, entre altres.

Tots els membres del projecte han col·laborat en l'elaboració del mateix, ajudant a elaborar el pla de desenvolupament europeu, buscant les mobilitats, redactant els formularis, formant-se en matèria europea, etc...

Després de realitzar una anàlisi de la situació real del centre en matèria europea i detectar quins eren els punts febles a millorar, s'ha decidit sol·licitar el projecte amb l'objectiu de:

  • Augmentar la dimensió europea del centre: interculturalitat. Obrir el centre a Europa.
  • Cobrir necessitats didàctiques. Inclusió i utilització de noves metodologies i formació en AICLE.
  • Cobrir les necessitats lingüístic-comunicatives tant del personal docent com dels alumnes en diversos idiomes.

A llarg termini, pretenem que el projecte tinga un impacte en els alumnes millorant les seves competències lingüístiques i el seu coneixement d'altres cultures i siga sostenible en el temps mitjançant la implantació de la metodologia AICLE en diverses assignatures i convertir el nostre centre en un centre plurilingüe.

A aquest efecte hem planejat diferents activitats de mobilitat que ens ajudaran a complir els objectius. Seran 10 mobilitats de les quals 8 corresponen a cursos estructurats de diverses temàtiques per a professors de diferents assignatures i 2 són períodes d'observació en els quals participarà una professora d'anglès i un membre de l'equip directiu.

Els cursos estructurats són els següents.

  • CLIL in practice: Focus Florence. (Itàlia)
  • English for teachers. (Irlanda). 
  • Curs intensiu d'alemany (Alemanya). 
  • General English course + metodologia AICLE (Malta) per a dos docents.
  • Learning the Greek language and culture (Grècia)
  • Get up with natural sciences! (Finlàndia) 
  • Build your App, teach your students how to build their Apps! (Irlanda) 

Pel que fa al Job shadowing es durà a terme a l ‘‘Instituto di Instruzione superiore Aldo Moro' en Rivarolo Canavese (Itàlia), centre educatiu que té característiques geogràfiques, culturals i lingüístiques semblants a les nostres. 

A més d'aquestes activitats hem planejat altres tals com: 

  • Seminari en el qual compartirem en diferents sessions les experiències i coneixements adquirits durant els períodes i estades a l'estranger.
  • Celebració de jornades de temàtica europea com el Dia de les llengües europees o el dia d'Europa.
  • Seguirem formant-nos tant en llengües per presentar-nos a exàmens oficials, com en metodologia AICLE a través de cursos que ofereix el Ministeri d'Educació per poder dur a terme el nostre projecte.
  • També seguirem formant als professors en Programes Erasmus+ i eTwinning amb la finalitat de fer-los extensius a tot el claustre.

Els participants de les mobilitats han estat seleccionats d'entre tots el membres de l'equip Erasmus+ seguint una sèrie de criteris de selecció que es van fer públics. Els docents seleccionats han signat un acord amb l'equip directiu pel qual es comprometen a impartir les seves classes en anglès seguint la metodologia AICLE. També han de participar en totes les activitats que es derivin de la realització del projecte i contribuir al seu impacte al centre i la seva difusió.
Com a activitats de difusió destaquem la creació d'un blog del projecte que recollirà totes les activitats que es realitzen; la publicació a la pàgina web i diferents xarxes socials de tot el procés així com les jornades informatives a altres centres i entitats públiques.
Per a l'avaluació utilitzarem eines com Europass, qüestionaris d'avaluació i exàmens oficials que ens ajuden a reflexionar sobre el projecte i quantificar els seus resultats.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies