L’IES Jaume II participa en la fase final del concurs ProgramaMe a Madrid

El passat dimarts 16 d’abril, l’IES Jaume II el Just va participar en el concurs de programació ProgramaMe, un esdeveniment d’àmbit estatal que posa a prova les habilitats informàtiques de l’alumnat de cicles formatius d’informàtica.

L’equip format per Sofia Gracia Mascarell, Alex Ferrandis Ros i Joan Daniel Llidó Vera, de primer curs del CF DAM del Jaume II el Just, va ser un dels tres equips classificats entre els seixanta que participaven de diferents instituts del País Valencià.

La fase final es va celebrar el passat 7 de juny a Madrid, on els tres alumnes del nostre institut (acompanyats pel seu professor de programació, Abdó Garcia) es van desplaçar per participar-hi. Cal recordar que ara fa nou anys també es va classificar un equip del nostre centre per a la fase final.

En aquesta fase final, retransmesa en directe per YouTube, van participar vint-i-tres equips, guanyadors de les distintes fases prèvies realitzades per tot l’estat espanyol. La prova consistia en resoldre durant quatre hores el màxim nombre de programes proposats.

Encara que el nostre equip no va quedar entre els millors, van trobar l’experiència molt enriquidora i van tenir l’orgull de portar el nom del nostre institut a la final. En paraules de Sofia, una de les participants que no tenia coneixements de programació en començar el curs: “Si m’hagueren dit fa uns mesos que haguera anat a una final estatal de programació, no m’ho haguera cregut”.

Aquest èxit reflecteix la qualitat dels cicles d’informàtica de l’IES Jaume II el Just, i mostra el talent, la dedicació i l’habilitat dels estudiants del cicle DAM en el camp de la programació, així com la professionalitat del professorat.

Enhorabona als participants per aquesta notable actuació