L’IES Hermanos Amorós a Alemanya amb el seu projecte Erasmus+

L’IES Hermanos Amorós ha conclòs el periple de viatges per Europa al comandament del projecte Sustainability Development, en castellà Desenvolupament i Sostenibilitat. Ha sigut l’última de cinc eixides, i aquesta vegada tocava visitar al país coordinador, Alemanya.

L’experiència ha sigut un èxit, ja que el repte de viatjar a Alemanya el mes de gener imposava, però la calor rebuda per l’institut organitzador ha sigut tal que les baixes temperatures no han sigut cap impediment per al desenvolupament del programa.

S’han visitat les antigues mines del Ruhr, en ple cor d’Alemanya. Ens han explicat el procés de descarbonització i la seua transformació en energies netes. També hem visitat canals antics que eren usats per al transport de matèries primeres industrials, i ara són ports esportius.

Hem visitat les ciutats de Dortmund, Bergkamen, Werne, Münster i Kamen. En definitiva, hem aprés a com poder modificar activitats econòmiques que han quedat obsoletes, per altres dinàmiques i respectuoses amb el medi ambient.

Ara ja solament toca rebre a tots els països participants en el nostre institut el mes d’abril. Alumnat i professorat de Turquia, Alemanya, Hongria, Portugal i Itàlia vindran a visitar-nos per a concloure amb les activitats programades en el projecte.

Tot està llest per a finalitzar de manera il·lusionant, un projecte que ha fet viatjar a més de 20 alumnes i alumnes i 8 professores i professors del nostre institut, durant 3 anys.

Una experiència vital inoblidable i que segur, repercutirà perquè el nostre planeta puga a poc a poc recuperar l’equilibri natural amb l’ésser humà.