L’IES Hermanos Amorós s’obri a Europa gràcies al Programa Erasmus+

Des del dilluns 16 fins al divendres 20 de gener, un grup de 21 professors de diferents països europeus (Itàlia, Grècia, Croàcia, Lituània i Alemanya) han pogut conéixer el funcionament del Programa d’Aula Compartida de l’IES Hermanos Amorós gràcies al projecte Erasmus+ denominat STEM&GAMES: STEM and Gaming Aims for a Meaningful Educational Succes

Durant cinc dies, el professorat estranger, guiat per un grup de professors i professores de l’IES Hermanos Amorós han conegut de primera mà el sistema educatiu espanyol i les diferents formes d’i programes d’inclusió educativa centrant-se, sobretot, en el funcionament i estratègies educatives desenvolupades en el grup PAC del nostre centre. Han observat amb gran interés les classes teòriques dels àmbits sociolingüístics i científco-matemàtics del programa, centrant-se sobretot en l’ús que es fa de la ludificació perquè l’alumnat no perda l’interés en aquestes classes teòriques. A més, han viscut de primera mà una sessió de l’àmbit pràctic en el qual l’alumnat desenvolupa habilitats socials i competencials a través de la cuina. El dimecres 17 de gener, tot l’alumnat del PAC i el professorat del programa Erasmus+ van interactuar en les cuines del mercat municipal elaborant un plat internacional que van poder provar al final tots junts.

A més de l’observació del funcionament del PAC, es van realitzar diferents activitats basades en la ludificació, entre les quals podríem destacar la participació en dues Fuita Rooms educatius realitzats en la pròpia Biblioteca del centre. A través de la participació en aquesta activitat, el professorat va ser conscient de com l’estudi o repàs de continguts del currículum que pot resultar tediós per a l’alumnat es converteix en un moment de diversió que ajuda els nostres alumnes i alumnes a refrescar conceptes o continguts abans d’un examen o qualsevol altre tipus de prova objectiva.

No ens podem oblidar que també hi ha hagut temps per a donar a conéixer la nostra ciutat, el nostre Castell o el nostre Teatre Chapí, i tots han quedat sorpresos que una ciutat que, al principi, no eren capaços de situar en el mapa els haja aportat tant.

Els projectes Erasmus+ ens ajuden a créixer a tots, i us podem dir que els nostres companys italians, grecs, croats, lituans i alemanys s’han emportat una motxilla carregada d’experiències i idees per a poder posar en pràctica en els seus centres d’origen. Cal afegir que al final del projecte veuran la llum una guia de ludificació i una aplicació web a través de les quals es podran posar en pràctica activitats que ajuden els centres a reduir l’abandó escolar primerenc.