REOBERTURA DE LA BIBLIOTECA DE L’IES EL CLOT

Redactores: Ema A., Alina A., Melanie A., Laura B. i Naima S.

La Biblioteca escolar reobre les seues portes el present curs després de diversos anys de tancament.

La biblioteca de l’institut IES EL CLOT va tancar durant tota la pandèmia a causa del COVID-19 i va romandre així durant el començament de classes després de la quarantena; a partir del curs 2020-2021. El curs 21-22 va tornar a obrir funcionant com a aula de classes por les mesures de seguretat del coronavirus, però els llibres van quedar completament inaccessibles a l’alumnat. Es va habilitar un punt de lectura al pati interior que oferia algunes obres i revistes, però sense espai per a fer deures o estudiar. A partir d’aquest curs torna a obrir les seues portes com a biblioteca oficial del  Clot,  permetent l’accés de nous llibres per a estudiar i entretindre als estudiants

“Els objectius que es busquen amb l’apertura de la biblioteca són promoure la  lectura de manera gratuïta i proporcionar un espai d’estudi i jocs de taula, perquè l’alumnat convisca i se socialitze” aclareix el coordinador de la biblioteca, Carlos Villanueva.

Encara que la biblioteca tinga una variada quantitat de llibres, tant per a aplicar en les matèries com per a l’entreteniment, s’han de cuidar, atés que els llibres són aportacions tant de professors com d’estudiants, o compres que es realitzen amb les ajudes anuals que proporciona la Conselleria d’Educació.

Carlos Villanueva va recordar que hi havia molts més llibres abans d’efectuar la compra dels nous, però que estaven molt desfasats o eren inadequats per a alumnat d’institut. Ens diu haver preguntat a diversos professors de diferents matèries quins llibres recomanaria per al seu alumnat  i la majoria de recomanacions eren per a aprendre matèries específiques. Al començament del present curs també va realitzar una xicoteta compra amb fons propis de l’institut, per a això va buscar llibres que eren cridaners i atractius per als estudiants. Entre ells destaca el primer tom del còmic Heartstopper en valencià o un parell de mangues, els llibres més sol·licitats pels usuaris i que rares vegades poden veure’s en les prestatgeries.

Gràcies a aquestes aportacions la biblioteca ha sigut rebuda amb molt d’ànim, cada vegada hi ha més estudiants interessats en la biblioteca per llegir. Molts han aprés a eixir de la seua zona de confort de lectura. La majoria  d’estudiants que s’emporten llibres estan d’acord que no tenien pensat entrar a la biblioteca fins que es van assabentar que estava el llibre d’Heartstopper i no van dubtar a anar corrent a por ell. Els docents que gestionen la biblioteca es van quedar al·lucinats en veure que es van emportar el llibre a casa només posar-lo. De totes maneres encara alguns estudiants desconeixen els serveis que ofereix la biblioteca. L’alumnat de Projecte Interdisciplinari de 1r d’ESO, que ja va millorar la decoració dels prestatges, realitzarà molt prompte una presentació en diferents cursos per a donar-la a conéixer.

Podria dir-se que l’objectiu d’incentivar als més joves a llegir tot tipus de llibres està reeixit; però què hi ha de les instal·lacions? Estan còmodes els alumnes i professors que comparteixen aula con la biblioteca? Bé, doncs.. preguntem a diversos alumnes i a professors que feien classe a l’aula i no sembla molestar-lo a ningú, de fet, tindre una biblioteca a comandament es bó perquè tenen llibres con informació a la seua disposició. Els únics desavantatges són: que no està prou ventilada, que potser després del pati fa olor una mica a l’esmorzar de l’alumnat que va a l’hora del pati, i que no puga utilitzar-se en horari de classes per a activitats educatives com s’utilitza l’aula d’informàtica.

Malgrat aquests inconvenients, la biblioteca està sent un èxit. Hi ha dies que han faltat cadires per la gran afluència d’estudiants. Amb les donacions i l’ajuda per a compra de llibres s’aniran renovant els fons al llarg del curs. “No us perdeu el prestatge de novetats, perquè us sorprendran”, ens diu Carlos.