Berlín 3rESO

ALUMNES DEL KA-210 DISSENYEN PROTOTIPS D’ESPAIS SOSTENIBLES A BERLÍN

Un total de 24 alumnes participen en aquesta primera mobilitat dins del programa internacional i treballen en la sostenibilitat escolar.

El passat 15 d’Abril, huit alumnes de 3° ESO de l’institut El Clot de València van participar en la primera mobilitat del programa internacional KA-210, un projecte Erasmus internacional relacionat con la conscienciació ambiental. En esta primera cita, els joves van treballar en la creació d’entorns sostenibles dins de l’àmbit escolar. Així, durant cinc dies, els estudiants espanyols, al costat d’altres 16 alumnes d’Eger (Hungria) i Berlín (Alemanya), van investigar, van idear i prototiparon un pati-jardí per a l’institut germànic Tommas Mann, que va actuar com a amfitrió.

Els alumnes van ser rebuts a l’ajuntament del districte por les autoritats locals

Per a desenvolupar este projecte, l’alumnat va emprar algunes tècniques de la metodologia Desing Thinking, que també van aprendre durant l’estada, i van treballar en grups internacionals d’uns 5 o 6 alumnes cadascun. L’objectiu final es que aplicaran la metodologia apresa, així com que crearan sinergies con els talents personals i que practicaran la comunicació en anglés, millorant la seua competència comunicativa.

L’alumnat del programa es formen en Design Thinking al High School T. Mann

Al final de la setmana, els diferents grups van presentar al professorat implicat en el projecte i als pares i mares d’alumnes participants en el KA-210 els seus prototips en 3D, ajustant-se a les característiques sostenibles del centre i el seu entorn, tal com havien investigat en les primeres jornades.

A més de les sessions de treball vinculades al desenvolupament del projecte, l’alumnat també va gaudir de visites a entorns sostenibles de la pròpia ciutat de Berlín o museus relacionats con l’experimentació sostenible, com Futurium, i fins i tot put  enriquir-se con la història i cultura de la ciutat con una visita guiada que les va resultar molt motivadora i interessant. D’igual mode, la planificació setmanal del programa també les va deixar temps per a l’esplai en grup com la tarde que van poder gaudir en la pista de bitles, o l’últim sopar grupal de comiat. 

Visita a entorns ecosostenibles sobre els quals inspirar-se.

Alumnat de l’IES El Clot de visita por ho centre de la ciutat

Com hem apuntat a l’inici, la mobilitat de Berlín li la primera cita d’este programa internacional que es projecta en tres escenaris diferents: Berlín, València i Eger. En cadascuna d’estes mobilitats, que s’estendran fins a 2025, l’alumnat treballarà i desenvoluparà destreses mitjançant el Design Thinking, a través de les formacions que oferix la coordinació d’una empresa portuguesa. Totes les activitats i formacions van encaminades cap a la conscienciació ambiental, ja que este Erasmus no sols està vinculat a la mobilitat i ho coneixement i aprenentatge de noves cultures, sinó també a la investigació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), concretament en aquells que atenen l’ecologia i ho medie ambiente.

Con este programa s’atén un objectiu doble: por un costat la millora de les habilitats i competències comunicatives en altres idiomes, i por altra l’enteniment dels ODS i el desenvolupament de la sostenibilitat ambiental relacionant-la con les possibilitats dels  entorns escolars. 

L’alumnat coneixent les possibilitats de l’entorn de Thomas Mann.

Al seu retorn, els alumnes participants en esta mobilitat, més els nou restants que viatjaran a Eger, han començat a treballar en la planificació de les activitats que es desenvoluparan a València en el mes vinent d’octubre,  moment en què l’IES El Clot actuarà d’amfitrió i rebrà a uns 16 alumnes hongaresos i alemanys per a continuar desenvolupant el projecte.