IV Marató de Drets Humans a Crevillent

Este 29 de febrer, la Sala d’actes de la Casa de Cultura de Crevillent es convertirà en l’escenari de la IV Marató de Drets Humans. Inspirat en la resolució de l’Assemblea General de les Nacions Unides de 1966, este esdeveniment destaca el paper crucial de l’educació en la promoció del respecte por els drets humans i la dignitat, així com la importància de construir un món més comprensiu i tolerant.

Estudiants de valores ètics i religió de 4° d’ESO dels instituts Canonge Manchón i Macià Abela de Crevillent han treballat en el projecte “L’estat dels Drets Humans en…”, investigant la situació en països com el Perú, Nicaragua, l’Índia, El Salvador, Sàhara i Bòsnia. Este treball cooperatiu culmina en presentacions multimèdia originals que s’exhibiran durant l’esdeveniment.

Un jurat compost por representants d’ONGs i polítics municipals avaluarà els treballs, reconeixent tant les violacions de drets humans com les propostes de solució presentades per els estudiants. A més, els participants assumixen el desafiament de convertir-se en relators de l’ONU, destacant les situacions de violació i les possibles acciones correctives.

Esta iniciativa, més enllà del seu valor educatiu, fomenta l’ús de la tecnologia, promou la investigació i enfortix les habilitats d’expressió oral i els valores entre els joves. Es crida a l’acció per a la societat crevillentina, recordant que tots podem contribuir a la defensa dels drets humans.

Per a concloure, desitgem expressar la idea del reconfortant que resulta veure del que son capaços els nostres alumnes i les nostres alumnes, joves que, amb activitats com esta, es preparen per a convertir-se en ciutadans responsables, amb sensibilitat i reconeixement d’una problemàtica tan candent com la vulneració dels diversos drets humans en el món. I cal no oblidar que TOTS podem fer alguna cosa per els Drets Humans. Xicotetes acciones, com esta activitat, son un exemple. En este sentit, el valor del treball periodístic de vostés, els mitjans de comunicació, residix precisament en la difusió de l’activitat, un altaveu, sens dubte, d’allò més valuós. Por això agrairíem la seua presència i difusió en l’acte.