Escacs gegants

Tauler d’escacs gegants

En l’entrada de l’institut s’ha muntat un tauler gegant d’escacs

Vols saber per què? Descobreix-ho en aquesta notícia!

Ho veus o no ho veus? Jo si ho veig! Han muntat un tauler d’escacs amb peces gegants al costat a l’entrada a consergeria. Es va muntar per a un torneig d’escacs que volien a celebrar el 8 de març. En aquesta notícia entrevistem a Alberto, l’encarregat del taller d’escacs del centre.

+: Pregunta

-: Resposta

+: Perquè es va muntar el tauler d’escacs?

-: Quan et trobes amb un tauler muntat amb les peces col·locades és atractiu per a començar a jugar, és a dir, no s’ha fet només per a organitzar tornejos i esdeveniments especials, sinó per a promoure el joc dels escacs en l’institut.

+: Com es va muntar el tauler?

-: Aquest tauler el fabrica una empresa d’Aspe, quan va arribar el camió, els alumnes del cicle de manteniment electromecànic ens van ajudar a muntar-lo.

+: Qui va tindre la idea de muntar-ho?

-: La idea va ser meua, a partir d’una experiència personal a Malta (país en la Mar Mediterrània) a propòsit d’una estància en un campus per a estudiar anglés on hi havia un tauler gegant al costat de la cantina. El tauler va acabar sent un èxit en participació i joc.

+: Organitzareu algun esdeveniment amb els escacs gegants?

-: Si, dilluns que ve 8 de Març hem convidat a una dona que ha sigut campiona a la Comunitat Valenciana, per a organitzar algunes partides i altres activitats en commemoració del Dia de la Dona.

Alberto també va comentar que el tauler gegant pot semblar estrany per a alguns alumnes, però sense importar això, les partides són de gran qualitat. Si els alumnes de 1r ESO estan interessats, en el pròxim curs (2n ESO) hi ha una optativa d’escacs, en la qual ell fa classe.

Les activitats del dia de la dona es van celebrar amb èxit, els alumnes de l’optativa d’escacs van presenciar com l’alumna de 2ºESO, Leire, va competir contra la campiona de la Comunitat Valenciana.

Rubén Licián