Timbre de l’1 al 3 de febrer

“Lola Flores”

“Que em menge el tigre”

Centenari de “Lola Flores”, “La Faraona”

Sí, així es deia la cantaora flamenca de l’Espanya dels 60-70 que la setmana passada, concretament finals de l’anterior, el 21 de gener, complia 100 anys del seu naixement. Així que tant el seu família, com el seu poble, com els mitjans de comunicació, van estar la setmana passada informant, emetent pel·lícules i cançons seues i parlant sobre el seu centenari. Però com ja teníem una música programada, la vam deixar per a aquesta setmana.

Així que imaginem la sorpresa en escoltar aquest tema, veritat? Ho va cantar Lola Flores en la pel·lícula “El taxi dels conflictes” de 1969 on, amb la guitarra del seu marit, “El Pescaílla”, tocava i cantava aquesta rumba flamenca que esteu escoltant. L’origen del tema és molt curiós, però no us el comptarem. Com que és curiós, qui tinga curiositat, valga la redundància, que llija aquest article que l’explica. L’autor, taxista de professió, va morir aproximadament fa un any.