Món Java

Jornades de programació en JAVA

El pensament computacional és necessari i fonamental per al nostre futur recent. Obrir la ment per a entendre els llenguatges en què es comuniquen les màquines, serà tan important com aprendre els llenguatges en què es comuniquen les persones.

Veient la importància d’aquests coneixements, hem realitzat unes jornades de programació en Java proposades, preparades i impartides per l’alumne Óscar García Soriano de 4ESOE. La iniciativa va sorgir del propi alumne i veient la importància de la programació i com a introducció al temari de batxiller, ens va semblar ideal i encertat, sobretot per ser un aprenentatge entre iguals. D’aquesta manera, les seues companyes i companys, es podrien animar a introduir-se en aquest món en veure que si es vol, es pot.

Segú paraules textuals de l’alumne Óscar García:

En vista de la importància de la programació, vaig pensar que els meus companys de 4t de l’ESO haurien d’aprendre el bàsic d’un llenguatge mig-fàcil anomenat JAVA perquè en Batxillerat ja es comença a programar, o si van a un Cicle de grau mitjà d’Informàtica. Durant estàs classes vam veure la creació de:

• Imprimir en consola
  • Crear una calculadora bàsica
  • Crear un buble “while”
  • Creació de la sèrie de Fibbonacci

La meua experiència amb tots els meus companys de 4ºESO que van a informàtica va ser de 10, es van comportar bé, van aprendre, quan els preguntava, em sabien respondre. En fi, tot de 10!

En conclusió, em va agradar aquesta experiència que vaig tindre com a mestre durant 3 setmanes a les aules d’informàtica. Gràcies a Trini i a tot el dpto d’Informàtica per haver-me donat aquesta oportunitat!!

Óscar García

La veritat és que ho va fer genial i no sols va realitzar aquesta jornada d’introducció al llenguatge de programació JAVA en el meu grup, també el va fer en els altres dos grups de 4t de l’ESO amb els meus companys Javi i Ramón. I per a finalitzar la seua jornada, va preparar un Kahoot! Serà un bon professor en un futur si és el seu desig.

Esperem que molts més s’animen a programar i ja sabeu que, durant el primer esplai, l’aula 1 d’informàtica quasi sempre està oberta per si algú vol passar-se a programar o a publicar alguna notícia en el nostre periòdic digital.

Trini García