Racó de lectura 2

“PREVENTORIO

Abans d’explicar-vos una mica com va ser la presentació del segon llibre del “Racó de lectura”, m’agradaria agrair-li a Carlos Samper, profe de biologia i autor del llibre, la informació per a aquesta notícia.

Dijous passat 20 de gener es va dur a terme la presentació de” Preventorio“, un llibre de misteri i suspens que es va proposar com a obra per a llegir en castellà. Ja sabeu que, en cada curs escolar, s’intenta presentar un mínim de 3 llibres (si dona temps 4), un en valencià, un altre en castellà i un altre estranger (anglés, francés, o si es pot els dos). La presentació del primer llibre va ser Wonder, com a obra estrangera i moltes persones el van llegir sense traducció, en anglés.

Bé, tornant a la presentació, direm que a ella van acudir moltes persones (com veureu en les fotos), on les alumnes de 2 de BAT: Clara, Carmen i Ahinara, acompanyades del mateix autor del “Preventorio”, Carlos Samper, ens van introduir el llibre, van explicar la trama, i segons alguns… la por que donava!!

El llibre tracta sobre quatre joves que una nit decideixen a anar a visitar el misteriós lloc en ruïnes del que antany va ser un hospital de malalts de tuberculosis. Però, ja dins de l’edifici, un d’ells comença a tindre percepcions, visions estranyes i… llig el llibre per a saber més!!

Per si t’has perdut aquesta presentació però encara tens ganes de llegir el llibre, el dia 24 de febrer se celebrarà el col·loqui a la casa de cultura on es procedirà a comentar el llibre i canviar impressions. No deixes passar aquesta oportunitat per a conéixer i parlar directament amb l’autor del llibre i més si l’has llegit i t’agrada.

Ja que hem tingut l’ocasió de parlar amb Carlos, aprofitarem per a comentar una mica la seua carrera d’escriptor. La idea del preventorio ve d’una experiència que va tindre, quan ell i els seus amics, anàren a un hospital abandonat i ací se li va ocórrer la idea del llibre.

L’afició de Carlos per l’escripturano és sobtada, ja des de l’institut li ha agradat escriure, li fascinava la idea de poder transmetre una història i li continua fascinant hui dia. Però la seua bibliografia conté més obres. També ha escrit 4 llibres més, tres són de suspens, l’altre és de fantasia i no acaba ací, perquè eixirà un nou llibre seu que, si t’interessen sagues com el senyor dels anells, és molt probable que t’agrade.

Gràcies Carlos per les teues històries.

Carlos Sánchez