El nostre centre va ser el primer Institut de Batxillerat que es va posar en marxa a la ciutat de Torrevieja.

Naix el 14 de gener de 1971, al carrer *Bielsa i Monge, com a secció delegada de l'I.B. Miguel Hernández d'Alacant, amb 240 alumnes i 13 professors.

Al setembre de 1973 passa a ser I.B., ja independent, amb 500 alumnes.

A causa del continu creixement de Torrevieja, va patir dues ampliacions en 1979 i en 1987.

El desenvolupament desmesurat de la població va fer necessària la instal·lació de 6 aules prefabricades.

En el curs 1999/2000 ens traslladem a un nou immoble (on estem actualment) en el Polígon Aigües Noves, construït basant-se en les exigències que planteja l'Educació Secundària amb 6 línies d'ESO i 3 de Batxillerat.

Actualment (curs 2020/2021) el nostre centre ha crescut considerablement comptant amb ensenyaments d'ESO, Batxillerat en dues línies, Formació Professional Bàsica, Cicles de Grau Mitjà (presencial i semipresencial) i Cicles de Grau Superior. Amb professors altament implicats, preparats i formats per a la tasca més important que és la de formar al nostre alumnat.

Ens caracteritza que som un centre amb una gran vocació internacional, com ho és la nostra ciutat de Torrevieja, ja que comptem amb una gran diversitat d'alumnat procedent de tots els racons d'Europa, Àsia i nord d'Àfrica principalment, la qual cosa ens proporciona una gran riquesa cultural i educativa.

El nostre alumnat són l'exemple dels joves europeus, sense fronteres, sense distinció de nacionalitat, ni de llengües…; són individus responsables, seriosos i solidaris per a construir la societat de hui i, sobretot, la societat de demà. Ells, amb el nostre suport i confiança, són el nostre futur i així seguirem la nostra labor per a construir una societat unida i pròspera.