CICLES FORMATIUS

ESTUDIA HOTELERIA I TURISME A L’ IES GUILLEM D’ALCALÀ!!!!

L’IES Guillem d’Alcalà compta amb l’escola d’hoteleria i turisme, escola de referència amb una gran experiència en la formació de professional.

Imparteix cicles formatius de grau bàsic, mitjà i superior i el curs d’especialització de la família.

Un cicle formatiu permet obtenir la titulació de PROFESSIONAL BÀSIC (Grau bàsic), TÈCNIC (Grau Mitjà) o TÈCNIC SUPERIOR (Grau Superior) que habilita per a poder desenrotllar una professió determinada.

El curs d’especialització permet ampliar els coneixements i responen de forma ràpida a les innovacions que es produeixen al sistema productiu, com també a àmbits emergents que complementen la formació inclosa als cicles formatius de referència.

Les matèries que es cursen són totes teòrico-pràctiques.

La relació dels cicles formatius que s’imparteixen és la següent:

FAMILIA PROFESSIONAL: HOTELERIA I TURISME

• Cuina i Restauració (Grau bàsic)
  • Cuina i Gastronomia (grau mitjà)
  • Serveis de restauració(grau mitjà)
  • Direcció en serveis de restauració (grau superior)
  • Direcció de cuina (grau superior) (FP DUAL)
  • Curs d’especialització de fleca i brioixeria artesanal. (grau mitjà) NOU 2022-2023 (FP DUAL a partir del curs 23-24)

Als següents enllaços tens la fitxa tècnica de cadascun d’ells:

CICLE FORMATIU DE GRAU BÀSIC:

– CUINA I RESTAURACIÓ (2000 HORES).

FITXA TÈCNICA

CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ:

– CUINA I GASTRONOMIA (2000 HORES).

* FITXA TÈCNICA

– SERVEIS EN RESTAURACIÓ (2000 HORES).

* FITXA TÈCNICA

CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR:

– DIRECCIÓ EN SERVEIS DE RESTAURACIÓ (2000 HORES).

FITXA TÈCNICA

– DIRECCIÓ DE CUINA (2000 HORES). (FP DUAL)

CURS D’ESPECIALITZACIÓ DE GRAU MITJÀ:  NOU 2022-2023

– FLECA I BRIOIXERIA ARTESANAL (600 HORES).(FP DUAL a partir del curs 23-24)

FORMACIÓ EN CENTRES DE TREBALL

Què és la FCT (Formació en Centres de Treball)?

La Formació en Centres de Treball o FCT és el que normalment es diu pràctiques en empreses. És un mòdul professional de formació obligatori que es cursa en tots els cicles i que es desenvolupa en l’empresa.

El mòdul de FCT permet:

• Complementar l’adquisició pels alumnes de la competència professional aconseguida en el centre educatiu, mitjançant la realització d’un conjunt d’activitats de formació identificades entre les activitats productives del centre de treball.
  • Contribuir a l’assoliment de les finalitats generals de la formació professional (adquirir la competència professional característica de cada títol i una identitat i maduresa professional motivadora de futurs aprenentatges i adaptacions al canvi de qualificacions).
  • Avaluar els aspectes més rellevants de la competència professional adquirida per l’alumnat i, en particular, acreditar aquells aspectes de la competència requerida en l’ocupació (expressada en el perfil de cada títol) que no pot comprovar-se en el centre docent per exigir situacions reals de producció.
  • Adquirir el coneixement de l’organització productiva corresponent al perfil professional i el sistema de relacions sociolaborals del centre de treball, a fi de facilitar la seua futura inserció professional.

Per aquest motiu és l’últim mòdul de la formació. La FCT és una primera iniciació al món laboral, ja que es desenvolupa exclusivament en l’empresa. Així els alumnes tenen l’oportunitat de posar en pràctica tots els coneixements, capacitats i destreses que han adquirit en el centre educatiu. Per tant, la formació professional culmina en la FCT, consolidant el seu “saber fer” i “saber estar” professionals en un entorn de treball real.

La durada d’aquest mòdul professional ve determinat en el currículum oficial de cada cicle formatiu.

La FCT es fa sempre al final del cicle, una vegada superats la resta dels mòduls professionals, encara que pot haver-hi excepcions prèviament fixades en el Projecte Curricular del Cicle i aplicades a criteri de l’equip docent. A més, per a obtenir el títol cal completar la FCT amb èxit. Sense FCT no hi ha títol.

Col·laboració Institut – Empresa

La realització de la FCT requereix la col·laboració entre els centres educatius i les empreses. Per això és necessària la signatura d’un conveni de col·laboració entre ambdues institucions en el qual es comprometen a:

• Designar un Tutor d’empresa i un Tutor del Centre Educatiu, per al seguiment i avaluació dels alumnes.
  • Acordar el “programa formatiu” que contemple les activitats que han de realitzar els alumnes en l’empresa.

Les característiques més singulars d’aquest “conveni de col·laboració” són les següents:

• No implica relació laboral dels alumnes amb l’empresa.
  • El Segur Escolar, a més d’un Segur de Responsabilitat Civil i d’Accidents concertat a aquesta fi per les Administracions Educatives, cobreix les possibles contingències dels alumnes en l’empresa.
  • Es podrà rescindir el conveni o suspendre la seua vigència a petició de qualsevol de les parts.

Guia per al tutor de l’empresa publicada per la Cambra de comerç.

DESCARGAR:  MANUAL FCT_GUIA PARA EL TUTOR DE EMPRESA

ENLLAÇOS: