SETMANA DE LA MEDIACIÓ

Aquesta setmana abans d’acabar el curs, s’han produït dos esdeveniments relacionats amb la mediació.

El primer d’ells, ha sigut la XVIII trobada de l’alumnat mediador. El nostre alumnat ha participat en aquesta trobada que enguany s’ha celebrat al Parc Central de València el 20 de desembre de 2021.

En total han sigut més de 400 alumnes de 70 centre educatius els que han participat amb el seu professorat.

La mediació es una eina de prevenció i resolució de conflictes, és per aquest motiu que el centre està molt implicat, no només en la formació del professorat, sinó també en la de l’alumnat, peça clau per obtenir un bon clima de convivència.

El lema d’enguany ha sigut “Ens abracem en les xarxes socials”. El motiu es posar el focus en com l’us de les xarxes socials està intervenint en les relacions interpersonals en els centres i per això és important que l’equip de mediació obtinga noves ferramentes per a abordar aquells conflictes que es generen a partir d’aquestes.

Entre d’altres activitats, els centres han construït una catifa amb informació de les diferents situacions de convivència que hi han hagut al seu centre durant el confinament provocades per les xarxes socials i com s’han resolt. Per obtenir aquesta informació, a cada peça de la catifa havia un codi QR que la proporcionava en diferents formats, infografies, videos, documents…

L’altre esdeveniment, ha sigut la JORNADA DE MEDIADORS del nostre centre, on es formen i conviuen per treballar de manera cooperativa a l’hora de resoldre els conflictes que puguen eixir al centre. Com tots els anys, comptem amb la col·laboració dels professionals de PON SOLUCIÓ. En aquesta ocasió la jornada s’ha celebrat a la universitat politècnica de València el 21 de desembre de 2021.

Volem felicitar a l’alumnat i al professorat mediador per la seua tasca i aportació per aconseguir un bon clima de convivència.