25 de novembre: dia internacional contra la violència de gènere. IES GUILLEM D’ALCALÀ

Avui, mitja hora abans de l’esbarjo, alumnat de 1r d’ESO, 3r de PMAR i 2n de batxillerat han treballat per tal de sensibilitzar a tota la comunitat educativa sobre aquesta xacra de la societat que tant ens preocupa.

L’alumnat de 3r de PMAR han elaborat dues pancartes mostrant el rebuig aquest tipus de violència

L’alumnat d’història de l’art de 2n de batxillerat ha col·laborat en la preparació de l’escenificació que ha consistit e n posar una cadira per cada dona, xiquet i xiqueta víctimes de la violència de gènere.

Per últim, l’alumnat de 1r d’ESO han fer cartells amb els noms de totes aquestes víctimes i els han col·locat al costat de cada cadira.

El departament de valència va recuperar i va rescriure un manifest de l’alumnat de 4t d’ESO que s’ha llegit a l’hora del pati per la coordinadora de convivència i igualtat.

Per acabar, la coordinadora del projecte d’innovació i inclusió “Totes fem pati”, ha llegit el manifest oficial que es llegirà a tots els municipis.

L’acte de commemoració s’ha obert i tancat amb la reproducció de la cançó “Malo” de l’artista Bebe.

A continuació us deixem els dos manifests i algunes de les fotografies realitzades durant l’acte.

Volem agrair a totes les persones que han fet possible aquest esdeveniment.

Manifest en contra de la violència de gènere

L’alumnat vol contribuir aquest 25 de novembre en la celebració del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència de gènere contra la Dona i solidaritzar-se amb les víctimes de la Violència de gènere. Per això, redactem aquest manifest, per col·laborar en la lluita contra el maltractament a la dona.

La violència contra les dones és un clar exemple de violació dels Drets Humans, que no coneix fronteres, ni cultures, ni religions, ni classes socials, ni races…, és a dir, s’estén arreu del món.

Considerem que aquest problemano és exclusiu de les dones, sinó que pertany a tota la societat i que les administracions públiques, juntament amb aquesta, han de prendre les mesures necessàries per eradicar aquesta xacra social. No hem de consentir que siga un delicte invisible.

Per tot això exposat, l’alumnat reivindica models alternatius de convivència que estiguen basats en el respecte i en la igualtat i així fomentar-los:

• Les dones no són ciutadanes de segona.
  • Les dones i els homes són iguals en drets, llibertats i en capacitat de decisió.
  • No donem pas a discursos, accions, comentaris o acudits sexistes.
  • Mostrem el suport i la solidaritat a les dones que siguen víctimes de la violència masclista.
  • Reivindiquem una resolució de conflictes sense violència.
  • Demanem que les institucions responsables oferisquen els seus recursos per lluitar contra aquestes agressions i que les dones tinguen una resposta immediata i eficaç, així com també tinguen garantida la seua seguretat.

Sabem que aquest manifest no serà suficient per eliminar el maltractament a la dona, però en la mesura que siga possible, nosaltres sentim la necessitat d’expressar-nos.

La Pobla de Farnals, 25 de novembre de 2021

MANIFEST DEL 25 N DE 2021 “FARTES, PERÒ IMPARABLES!”

Extracte:

Ens trobem finalitzant l’any 2021 i continuem igual o pitjor que en anys anteriors pel que fa a violència masclista. El temps passa; la situació crítica de les dones en aquest món, no. (…). Són dones de generacions molt allunyades en el temps però properes a la manera d’acabar les seves vides. La violència masclista no sap d’edat ni generacions… Aquest problema social no està solucionat ni se’n té encara prou consciència perquè es percep d’una manera personal o propera(…).

(…)

La modificació legal per protegir els i les menors víctimes de violència vicària és la nova Llei de Protecció a la Infància (…). Però, què passa quan no hi ha denúncia pel mig?, com es cuida aquesta dona i les seues criatures? Per això cal donar suport a totes les víctimes de violència masclista amb la seguretat que hi haja una protecció legal i social real.

Les dones seguim sent l’objectiu principal de les frustracions de molts homes que veuen les seues companyes o excompanyes com a febles i fàcils de controlar. (…). Lluny de ser eradicades, continuen i no acabaran fins que hi haja generacions conscienciades i formades en igualtat, aconseguint el respecte cap a la dona d’una forma real i no com una utopia.

LES DONES ESTEM:

-FARTES QUE ENS MATEN