T’ESTIME

El curso pasado, y tras 15 años actuando en los escenarios, el colegio Gargasindi dimos un paso más en nuestro proyecto artístico pues no sólo apostamos por una formación de calidad para todo el equipo educativo en materia de artes escéncias y diversidad, sino que también nos lanzamos hacia una propuesta mucho más inclusiva que suponía trabajar y coordinarnos con el alumnado del instituto Ifach de nuestra localidad.

En esta obra original, llamada T’estime, el punto de partida sería el interés creciente de nuestro alumnado en aquello relacionado con el amor y las relaciones amorosas, con lo cual teníamos un contexto ideal para unificar el trabajo pedagógico con la parte más artística y creativa del proyecto. Y teniendo en cuenta estas necesidades, tan acordes con la edad cronológica de nuestros alumnos, no podíamos más que dar continuidad a los proyectos de integración que ya se vienen realizando en el centro, ofreciendo un espacio más para el trabajo con los estudiantes de su misma edad.

T’estime se estrenó el pasado junio y, aún nos acordamos hoy como si fuese el otro día. En palabras de la misma Raquel, la creadora de la obra, “T’estime està plena d’amor, d’amor a la vida, a l’amistat, a les mirades, als somriures i a l’esforç; plena de tu i de mi, i de nosaltres, de les vostres històries i els nostres sentiments, de vivències, i de somnis…”

T’estime también supuso una innovación en cuanto a las técnicas utilizadas, a nivel de ejecución y también a nivel artístico y de proyección; gracias al trabajo técnico realizado y la formación llevada a cabo durante el primer trimestre del curso.

Finalmente, os dejamos con una recopilación de material audiovisual de la obra, aunque os recomendamos que no os la perdáis en directo para vivirla con la misma intensidad con que lo hicimos nosotros.

Teatre

15 ANYS DE TEATRE

El nostre centre educatiu ha celebrat el seu 15 aniversari sobre els escenaris. Tots aquests anys ens han aportat grans reptes i grans satisfaccions en escena i l’evolució en l’escenari s’observa a tirar la vista cap enrere.

A les nostres representacions actuem la totalitat de l’equip educatiu i la totalitat de l’alumnat escolaritzat. Hem passat de ser 20 persones en actuant a ser més de 90. Hem comptat amb participacions dins la nostra obres, voluntaris o alumnes / as dels centres ordinaris i IES. La nostra formació en dansa i diversitat funcional de la mà de Vicenta Galiana i Moments Art i Dansa, ha marcat un abans i un després en la nostra forma de fer teatre.

De les 7 obres de teatre representades en aquests 15 anys, 5 d’elles són totalment originals i dos són adaptacions de contes: “El llibre de la Selva”, “Alícia i país de les meravelles”, “Somnis”, “El camí cap a les estrelles “,” Hi havia una vegada ….Un circ “, “I tu, què t’imagines? ” i “T’estime”.

El teatre és l’eix vertebral del nostre centre educatiu i moltes de les activitats curriculars dutes a terme al llarg del curs anticipen o amplien cadascuna de les representacions teatrals: lectura de clàssics, publicacions de contes en pictogrames, tertúlies literàries dialògiques, disfresses de carnaval, projectes d’aula en l’àrea de Coneixement del Medi, etc.

Cada vegada que sorgeix una nova creació teatral, la implicació del Claustre i de l’alumnat és total i absoluta. Creem comissions de treball, de vestuari, de decorats, il·luminació, guió, etc i el resultat final mostra cadascuna de les aportacions.

“Sense l’amor, l’èsser humà no pot sentir la necessitat de crear. La base de la creació part de l’amor, de la necessitat d’estimar, de compartir, de comunicar, i és per l’amor que hem creat el teatre”.(Marcel Maceu)

Videos Teatre

Once upon a time…the circus ( CEE Gargasindi)

” I tu, què t’imagines? CEE Gargasindi

NOTÍCIA CANFALI

EL CANFALI, “MARINA ALTA” FA UN REPORTATGE SOBRE EL TEATRE AL GARGASINDI

El passat dissabte 9 de març de 2020 el diari comarcal Canfali Marina Alta va publicar un magnífic reportatge sobre el teatre al CPEE Gargasindi en què entrevistaren algunes professionals de l’escola per parlar sobre la trajectòria del teatre al centre, l’última obra i les representacions que la crisi del COVID ha deixat en l’aire (pendents per a realitzar en un futur, esperem, no massa llunyà!). A més, també han publicat com el teatre ha servit d’eix vertebrador per a altres projectes com l’Erasmus, del qual ja hem dut a terme la primera mobilitat precisament a la nostra escola ara fa escassament dos mesos, amb la visita dels participants de les companyies de teatre de Grècia i de Bulgària.

Esperem que gaudiu el reportatge! Cliqueu a la imatge per veure’l més ampliat: