Projecte Educatiu

El Nostre Objectiu Principal Com A Centre Educatiu És La Inclusió Plena I Per Això La Nostra Escola Es Desenvolupa Sobre La Base Del Projecte *INCLUD-ED. D’aquesta Forma, Les Diferents Actuacions I Els Projectes Que Duem A Terme Estan Encaminats A Propiciar Que Els Nostres Alumnes/As Es Beneficien Dels Ambients Normalitzats En Interacció Tant Amb Els Seus Iguals Com Amb La Comunitat Educativa En General. Com A Centre Específic, Apostem Per Oferir Una Resposta Educativa De Qualitat Adaptada A Les Necessitats Individuals Del Nostre Alumnat I Per Això Hem Desenvolupat Al Llarg D’aquests Anys Els Següents Projectes:

• Projectes D’Inclusió: El Nostre Alumnat Acudeix De Forma Regular Als Centres Ordinaris De Primària I Secundària A Realitzar Aquelles Activitats De Les Quals Puguen Gaudir I Compartir De Manera Gratificant Amb La Resta De L’alumnat. Algunes De Les Activitats Que Compartim Són: Patis, Grups Interactius, Música, Teatre, Biologia, Educació Física I Socials.

• Seminari Al Voltant De “HORA” De Plena Inclusió: Realitzem Un Seminari Analitzant Que Inclusius Érem I Quins Aspectes Podíem Millorar En Aquest Àrea Passant Per L’equip Directiu, Docents, Famílies, Alumnat I Comunitat. En Aquest Seminari Van Sorgir Algunes Idees Com Per Exemple Que El Nostre Alumnat Formara Part Del Consell Escolar.

• Comunitat D’Aprenentatge: Des De Fa 6 Anys Som Comunitat D’Aprenentatge I Duem A Terme Diferents Actuacions Educatives D’Èxit Com Són Les Tertúlies Literàries Dialògiques, Els Grups Interactius De Matemàtiques I Llengua, Formació De Familiars I Model Dialògic De Prevenció I Resolució De Conflictes. El Nostre Centre Educatiu Està Obert A La Comunitat I Compta Amb Una Xarxa Àmplia De Voluntariat. D’altra Banda, Les Famílies Tenen Un Gran Pes En El Procés De Presa De Decisions Que Afecten El Centre.

• Planificació Centrada En La Persona: Per A Cadascun Dels Alumnes/As Creem Grups De Suport I Acompanyament Que S’encarreguen D’oferir A L’alumnat Una Resposta Integral I Coordinada Amb La Finalitat Que Cada Alumne/A Aconseguisca Un Desenvolupament Màxim Garantint Els Principis De: Inclusió, Autodeterminació, Autonomia I Qualitat De Vida. Aquests Grups De Suport Estan Formats Tant Pel Propi Alumne/A Com Per L’equip Educatiu, La Família I Els Equips Externs.

• Compta Amb Mi: Cada Any Organitzem Aquestes Jornades En La Qual Impliquem A Totes Les Famílies, Els Ajuntaments, Empreses I Entitats De Les Comarques Amb La Finalitat D’oferir-Los Assessorament I Formació Per A Impulsar El Futur Laboral Dels Nostres Xics/As.

• Projectes Europeus. Al Llarg D’aquests Dos Últims Cursos Hem Participat En Diversos Projectes Europeus En La Modalitat K1 Amb L’objectiu De Rebre Formació Especialitzada En Autisme Alhora Que Conéixer De Primera Mà Els Sistemes Educatius En Altres Països Europeus I El Procés D’inclusió Que Es Duu A Terme En Ells. Així, Hem Realitzat Visites A Diferents Centres Educatius De Regne Unit, Finlàndia, Alemanya I Itàlia. El Present Curs, Ens Han Aprovat Un Projecte Europeu KA201 D’intercanvi D’alumnat, De Manera Que Els Nostres Alumnes Viatjaran A Grècia I Bulgària Per A Desenvolupar Un Programa D’arts Escèniques Juntament Amb Aquelles Companyies De Teatre Que En Aquests Països Treballen En Pro De La Inclusió I La Transformació Social.

• Teatre: En Aquesta Línia El Centre Té Una Clara Aposta Per Les Arts Escèniques I, En Particular, Pel Teatre Com Mig Fonamental Per A Brindar Als Nostres Alumnes/As Oportunitats Per A Desenvolupar Noves Formes De Comunicació, Expressió I Inclusió En L’entorn Social Més Pròxim; Alhora Que Es Treballa El Currículum De Manera Transversal I Funcional. El Que Va Començar Fa 15 Anys Sent Una Activitat Més Amb Adaptacions De Contes Clàssics, S’ha Anat Convertint En La Principal Eina De Transformació Social I Inclusió Que Disposem A Partir De Produccions Pròpies.

FacebookTwitterEmailCompartir