Menjador

MENJADOR – Horari i Activitats

L’horari de menjador és de 13.00h a 14.30h.

La primera hora es destina a menjar i tot l’alumnat es dirigeix al menjador o les cuidadores han de garantir que tot l’alumnat dine correctament i, on les nostres educadores i educadors supervisaran la tasca de les cuidadores i vetllaran perquè tot l’alumnat siga atés de forma correcta, segons les necessitats pedagògiques oportunes. Cuidadores i educadores hauran de tenir una comunicació fluïda per comunicar correctament a la tutora o tutor com ha menjat l’alumne/a.

La segona hora es dedica a activitats de joc al pati o activitats audiovisuals a les aules on hi ha pantalla digital, biblioteca o descans, segons necessitats.

Al pati dels més grans es fomentarà l’activitat física a través del joc, en el qual les cuidadores s’hauran de fomentar les activitats programades pel claustre del col·legi:

– Jocs esportius: Tennis de taula, bàsquet, futbol.
– Espai per a pintar.
– Jocs de taula.
– Jocs d’equip a terra: oca i parxís.
– Diana.

Les cuidadores que s’encarreguen dels més xicotets/es hauran de dividir-se en diverses activitats segons les necessitats de cada grup d’alumnes:

-Pujar als gronxadors als menuts/es que no puguen gaudir del joc a terra i balancejar-los.
-Participar en els jocs de sorra, donant idees i mostrant exemples de com fer servir els estris de sorra.
-Animar els xiquets/es a pujar a les bicicletes, marcant un recorregut que han de complir.
-Controlar de forma més exhaustiva, evitant així caigudes i possibles altercats.

Comissió de Menjador.

Docent de Consell Escolar.
Encarregada.
Representant Pares/Mares del Consell Escolar.

Tots els membres formen part del Consell Escolar, tal com indica l’Ordre, llevat de l’encarregada, però creiem convenient que forme part d’aquesta comissió. La Comissió es reunirà a principi de curs per programar l’inici de curs. Es reunirà també al final de cada trimestre per valorar el funcionament de menjador i establir propostes de millora.

La directora es reunirà amb les educadores i cuidadores del menjador per analitzar qüestions relatives al funcionament del mateix i als compliments de norma.