Educació Física

Curs 22-23

dia de l'esport familiar_page-0001

Quan parlem de colombicultura, parlem d'esport i tradició. Aquest esport es remunta a la Comunitat Valenciana a més de 300 anys.

Consisteix a soltar una gran quantitat de coloms pintats amb cridaners colors i un sol colom. Sempre crida l'atenció veure'ls passar amb aquesta càrrega cromàtica tan especial.

El colom guanyador serà aquell que romanga més temps al costat de la femella, ja que haurà demostrat un major instint de seducció per a atraure-la durant el vol. La femella sol portar una ploma blanca en la cua.

Encara que aquesta és l'especialitat que més es duu a terme, existeix una segona. Aquesta consisteix en l'exposició de coloms de raça que consisteix a destacar la perfecció genètic-morfològica dels exemplars, desenvolupada amb entrenament.

Ara com ara, existeixen més de 9.000 llicències atorgades a colombaires i més de 400 clubs repartits per la geografia valenciana.

No existeix maltracte animal en aquest esport. El reglament el prohibeix.

Aquest esport compta amb una federació, la Federació de Colombicultura de la Comunitat Valenciana (FCCV), associació privada sense ànim de lucre, dedicada a la pràctica de la colombicultura dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i en la qual es pot trobar informació respecte a aquest esport: http://colombiculturacv.es/es/

Ens estrenem aquest 1r trimestre amb la federació de Frontennis.

Primera intervenció del programa esport a l,escola +1h.

Els cicles 2n i 3r de primària aprenen aquest esport en el frontó ubicat al complex esportiu municipal

I Marató intercentres 7/12/22

pasqui maratho
dorsal

Cloenda multiesport curs 2021-2022

El nostre alumnat de 3r, 4t, 5é i 6é ha estat tot el curs escolar, cada divendres, gaudint de diferents modalitats esportives, jugant i aprenent amb altres escoles.
Sempre acompanyats pels nostres delegats de multiesports: Jordi I Marc.
I...sempre recolzats per la nostra AMPA
Gràcies per aquest curs de Multiesports!

Pilota a l'escola

El Poliesportiu Municipal de Piles va celebrar el passat 2 de juny, després de dos anys d’inactivitat,  la trobada d'escoles d’Educació Primària del programa educatiu “Pilota a l’Escola”.

Des de les 9:30 tot l'alumnat de 4t d'Educació Primària es va dedicar a jugar a pilota, amb partides simultànies de deu minuts per equips contra equips d’altres centres educatius, en una jornada esportiva i lúdica.

Pràctica d'escalada

Per ser centre CEPAFE (Centre Educatiu Promotor d'Activitat Física i Esport), tenim l'oportunitat de gaudir de la formació de diferents federacions esportives.

El dimecres 25 de maig, es va realitzar una jornada de muntanya i escalada amb l'alumnat de 6é B.

El dilluns 30 va ser el torn de l'alumnat de 6é A.

Va estar fantàstic veure com ens adaptem al medi natural!

Una dia en el Golf

El dilluns 16 de maig, cinquè gaudeix d'una jornada d'esport en les instal·lacions d'Oliva Nova
Golf, Pàdel i Tennis han sigut les modalitats escollides.
Gràcies als seus tècnics per fer-ho possible

JORNADES DE SOCORRISME, 14 d'octubre

Ara li toca el torn a l'alumnat de 3r i 4t de primària de gaudir i aprendre amb la Federació d'Activitats Aquàtiques i Socorrisme.

Amb la col·laboració de la Creu Roja d'Oliva han conegut la posta sanitària i de salvament d'Oliva, així com els vehicles d'emèrgencia que s'utilitzen, També s'han realitzat diferents activitats lúdiques.

Socorrisme1

RUGBY a l'escola

L'alumnat de 2n i 3r cicle després de realitzar diferents sessions amb la Federació de Rugby dins del programa Esport a l'escola, es van acomiadar d'aquest esport gaudint en el nou camp de rugby de Gandia.

Va ser una jornada molt emotiva, vàrem debutar amb la Haka de Desemparats, amb un crit de superació que ens acompanyarà a partir d'ara per anar superant reptes!

rugbi1
rugby 4
rugbi2
haka

AULA CICLISTA a l'escola, 14 i 15 de febrer

S'ha desenvolupat a l’escola el programa d’Aula ciclista amb l’alumnat de cinqué i sisé. Es tracta d'un programa d'innovació educativa que té com a objectiu fomentar la pràctica de l'activitat física i el coneixement i divulgació del ciclisme en l'àmbit escolar, fomentar l'ús de la bicicleta com a model de mobilitat sostenible i formar en hàbits saludables i educació en valors.
Aquest programa ha constat de tres sessions:

1. Una primera en què l'alumnat rep formació sobre vida
    saludable, seguretat viària, ús de la bicicleta i el ciclisme com a esport.
  2. Una segona sessió pràctica
    d'ús i familiarització amb la bicicleta.
  3. I una tercera recorrent un circuit urbà on l'alumnat s'enfronta
    a situacions quotidianes per a dominar la normativa viària i el maneig de la bicicleta.
bici 5
bici 6

SKATE a l'escola, 8 de març

Avui hem tingut el plaer de gaudir amb Miki, d'una exhibició de l'escola d'Skate Eterno.
Aquesta companyia durà l'escola d'Skate d'Oliva on podran participar xiquetes i xiquets des dels 6 anys.
La inscripció és durà a terme al SEM durant el mes de març.

salt2
salt3

6 d'abril DIA INTERNACIONAL DE L'ACTIVITAT FÍSICA

PROGRAMACIÓ

9:30h. Inauguració dia de l’esport en la Pista Poliesportiva sonarà la Fanfàrria olímpica de John Williams.
- Presentació Participants Esport Inclusiu
- Lectura Manifest Dia de l’Esport: alumnat de 6é de Primària
- Escalfament grupal

10 a 11h. Jocs motrius inclusius: Circuit d’estacions.
11 a 12h. Esmorzar i temps lliure.
12 a 13h. Jocs motrius inclusius
13 a 13:45h. Cloenda
- Agraïment participants
- Tornada a la calma grupal